شناسهٔ خبر: 18176500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان خراسان جنوبی

۶ پایگاه نیکوکاری در سطح شهرستان درمیان برپا می شود

R41348/P1336/S6,56/CT11

مدیر کمیته امداد درمیان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از جمعیت شهرستان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت : امسال در هر شهر یک پایگاه و در مرکز شهرستان دو پایگاه برای جمع آوری هدایای نقدی و غیرنقدی مردم برپا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از درمیان، احمد بصیری پور عصر امروز در کمیته برنامه ریزی هفته احسان و نیکوکاری شهرستان درمیان اظهار داشت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی" همزمان با سراسر کشور از 18 اسفند لغایت 20 اسفندماه در شهرستان درمیان برگزار خواهد شد.

وی افزود : طبق برنامه ریزی انجام شده جشن نیکوکاری سال جاری در 18 اسفند ماه در سطح مدارس شهرستان، 19 اسفند در سطح 6 پایگاه کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و در 20 اسفندماه در مصلاهای نمازجمعه برگزار می شود.

مدیر کمیته امداد درمیان با بیان اینکه درسال گذشته مردم در جشن نیکوکاری 630 میلیون ریال به مددجویان این شهرستان کمک نقدی و غیر نقدی کردند اذعان داشت :ثروت در جامعه اسلامی مانند خون در رگ های بدن است که در همه اعضا جریان دارد .

بصیری پور توزیع 400 دست لباس، توزیع 140 آبگرمکن گازی، توزیع 186 تانکر ذخیره آب، اهدای 31 کارت هدیه به بیماران تحت پوشش، اعزام 41نفر به کربلای معلی و 80 نفر به مشهد مقدس، معاینه چشم 10 نفر از مجریان طرح اشتغالزایی دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی مزار شهدا و برپایی جشن گلریزان توسط کارکنان ادارات را از برنامه های پیش بینی شده برای هفته احسان و نیکوکاری برشمرد.

توافق فرمانداران قاین و سرایان مبنی بر اجرای جاده چرمه به قاین

برابر مذاکرات انجام شده فرماندار سرایان با فرماندار قاین مبنی بر ضرورت زیرسازی و آسفالت محور چرمه به قاین به طول 14کیلومتر که باعث ارتباط دو شهرستان است جلسه برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد با تخصیص اعتبار دو فرمانداری در سال آتی نسبت به جاده مذکور اقدام شوند.

هشدار شبکه دامپزشکی نهبندان به دلالان دام

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: عدم رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی و جابجایی و ورود هر گونه دام فاقد سابقه بهداشتی مشخص می‌تواند تهدیدی برای جمعیت دامی باشد.

محمد راه‌انجام جهت پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر دامی در سطح شهرستان از دلالان دام درخواست کرد از جابجایی دام به خصوص دام سنگین بدون مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی جداً خودداری کنند و در صورت موافقت با حمل دام، خودروی حمل باید قبل از ورود به دامداری در محل پست قرنطینه دامپزشکی نهبندان ضدعفونی شود.

وی افزود: در صورتی که دلالان دام بدون مجوز و ضدعفونی خودرو به دامداری‌های شهرستان وارد شوند و باعث شیوع بیماری‌های واگیر و مسری در دام‌های منطقه شوند، افراد متخلف به  مراجع قضایی معرفی و طبق ماده 5 و 6 سازمان دامپزشکی کشور با آنها برخورد قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما