شناسهٔ خبر: 18176234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایش آئینی ویژه فاطمیه در تالار وحدت

R1386/P1439/S4,39/CT1

نمایش آئینی «غبار۲» ویژه ایام فاطمیه با نام «مرگ و ابریشم» از امروز دوشنبه ۹ اسفند اجرای خود را در تالار وحدت از سر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اجرای نمایش آئینی «غبار 2» کاری از سازمان فرهنگی و هنری بشارت از امروز دوشنبه 9 اسفند کار خود را آغاز خواهد کرد و اجرای این نمایش تا 17 اسفند ادامه خواهد داشت.

این نمایش آئینی که در فاطمیه اول با اجرای موفق خود، استقبال انبوهی از مخاطبان را به همراه داشت با ایفای نقش هنرمندان نام‌آشنایی همچون اردلان شجاع‌ کاوه، خسرو شهراز، شهرام عبدلی، میرطاهر مظلومی، جواد زیتونی،شاپور کلهر و محسن افشار در تالار وحدت به کار گردانی محمدرضا مداحیان محصول سازمان فرهنگی هنری بشارت به روی صحنه خواهد رفت.

«غبار2» همچون فصل نخست این نمایش، نوشته انوش معظمی است که پیرامون تحول شخصیت اصلی نمایش «ادیب‌الممالک» در دیاری تحت عنوان غدیران روایت می‌شود و انتخاب‌های درست و نادرست او که گاه موجب انحرافش از مسیر صواب می‌شود اما در پایان به مدد ایمان قلبی و توجه به باورهای دینی و اعتقادی به مسیر فلاح بازگشته و به رستگاری می‌رسد.

در مقاطعی از نمایش نیز در روند روایت گریزهایی تاریخی به برهه‌های از تاریخ دین و به ویژه روزگار معاصر با دوران رحلت پیامبر(ص) که منجر به شهادت حضرت فاطمه(س) می‌شود خواهد پرداخت.

در این نمایش علی لهراسبی قطعه ای موسیقی را با نام مادرانه به اجرا خواهد گذاشت و غلامرضا آقاسی به شعر خوانی در مصائب حضرت زهرا س خواهد پرداخت.

در ضمن این نمایش به علت فوق برنامه‌های نمایش غبار فردا سه شنبه برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما