شناسهٔ خبر: 18175128 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات برگزار می شود

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات را برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بی تردید یکی از بسترها برای رشد و توسعه کشور دریا و صنایع وابسته به دریا است. استفاده از این منبع بیکران نیاز به آشنایی جامعه و قشر فرهیخته دانشگاهی با ظرفیت های دریایی کشور و سوق دادن دانشجویان مستعد به سمت علوم دریایی دارد.

توسعه فناوری های مربوط به علوم دریا مستلزم فراهم شدن بسترهای فکری و علمی آن در اقشار جوان جامعه است. در جهت عملیاتی کردن این مهم در موضوع بین رشته ای مکانیک سیالات به عنوان دانش پایه علوم دریایی و بسیاری از رشته های مهندسی، در سال گذشته اولین دوره مسابقات دانشجویی مکانیک سیالات به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در جهت تداوم این حرکت دومین دوره مسابقات دانشجویی مکانیک سیالات با همکاری دانشگاهیان، سازمان‌ها و متخصصان در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۵ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌ شود که در آن مباحث دریایی به عنوانن  یکی از محورهای اصلی درنظر گرفته شده است.

در این راستا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی که بخشی از اهداف خود را فرهنگ سازی علوم دریایی و استفاده از ظرفیت های بیکران آن برای توسعه علم و فناوری دریایی در کشور قرار داده است از برگزاری دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات حمایت می کند.

هدف از برگزاری این مسابقات «آموزش طراحی و مهارت حل مسایل بصورت عملی»، «تقویت روحیه خلاقیت، نوآوری و فناوری»، «ایجاد ارتباط بیشتر میان مفاهیم تئوری و کارکردهای تجربی»، « ارتباط علمی بین دانشگاه‌های ایران » و «علاقمند کردن دانشجویان برای ادامه‌ تحصیل در این شاخه در مقاطع بالاتر» است.

علاوه بر اهداف فوق این مسابقات فرصت لازم برای همفکری بین اساتید دانشگاه و فعالان در صنایع مرتبط جهت نزدیک کردن آموزش های مهندسی به نیازهای تحقیقاتی و فناوری صنایع را فراهم می کند.

نظر شما