شناسهٔ خبر: 18174456 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

رونمایی از میان رده های زیبای موتورولا موسوم به Moto G5 و Moto G5 Plus

شرکت موتورولا به صورت رسمی از دو گوشی میان رده خود یعنی Moto G5 و Moto G5 Plus رونمایی کرد. هر دو گوشی دارای امکانات نسبتا خوب و قیمت واقعاً مناسبی هستند. می توان گفت هر دو گوشی، گوشی های میان رده خوبی محسوب می شوند.

صاحب‌خبر -
گروه فناوری: موتورولا از دو گوشی Moto G5 و Moto G5 Plus رسما رونمایی کرد. طبق گفته شرکت موتورولا (که تحت مالکیت شرکت لنوو قرار دارد)، این دو گوشی از ماه مارچ عرضه می شوند. گوشی های سری G پرفروش ترین گوشی های این شرکت هستند و دارای قیمت مناسبی نیز هستند. این دو گوشی از بدنه با کیفیت کاملا فلزی برخوردار هستند و شباهت زیادی به مدل های قبلی خود مخصوصا گوشی های سری Moto Z دارند.

رونمایی از میان رده های زیبای موتورولا موسوم به Moto G5 و Moto G5 Plus

به گزارش بولتن نیوز، قاب آلومینیومی پشت این دو گوشی در نگاه اول هر کاربری را تحت تاثیر قرار می دهد. گوشی G5 Moto دارای صفحه نمایش ۵ اینچی و گوشی G5 Plus دارای صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی است. وضوح صفحه نمایش هر دو گوشی Full HD است.

گوشی Moto G5 دارای پردازنده اسنپدراگون ۴۳۰ و G5 Plus دارای پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ است. این پردازنده در گوشی Moto Z Play موتورولا نیز به کار گرفته شده است و هم از عملکرد خوبی برخوردار است و هم مصرف باتری آن کم است. گوشی G5 دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است که از فناوری فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز برخوردار است و گوشی Moto G5 Plus دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 است که از فناوری focus-dual pixels نیز برخوردار است. دوربین Moto G5 Plus قادر است با وضوح ۴K نیز فیلم برداری کند؛ اما دوربین Moto G5 قادر است تنها با وضوح Full HD فیلم برداری کند. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز ۵ مگاپیکسل است.

رونمایی از میان رده های زیبای موتورولا موسوم به Moto G5 و Moto G5 Plus

گوشی Moto G5 با دو حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود و از کارت حافظه تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم پشتیبانی می کند؛ اما G5 Plus با دو حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود و همانند G5 از کارت حافظه پشتیبانی می کند. گوشی ها بسته به منطقه ای که گوشی را در آن خریداری می کنید، با رم ۲ یا ۴ گیگابایتی عرضه می شوند. هر دو گوشی دو سیم کارته هستند. Moto G5 دارای یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری قابل تعویض است. یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری هم نیروی گوشی G5 Plus را تأمین می کند که متاسفانه قابل تعویض نیست.

رونمایی از میان رده های زیبای موتورولا موسوم به Moto G5 و Moto G5 Plus

هر دو گوشی Moto G5 و Moto G5 Plus با اندروید ۷٫۰ نوقا عرضه می شوند و از ویژگی نرم افزاری اختصاصی گوشی های موتورولا نیز برخوردار هستند؛ به عنوان مثال می توانید از ویژگی Moto Display برای نمایش نوتیفیکیشن ها استفاده کنید. همچنین همی توانید برای انجام برخی از کارها از حرکت دست استفاده کنید (مثلا تکان دادن دست برای استفاده از دوربین گوشی و سایر موارد)؛ این ویژگی در سایر گوشی های موتورولا نیز وجود دارد. یکی دیگر از امکانات جالب دیگر این دو گوشی این است که می توانید دکمه های اندروید پایین صفحه را پنهان کنید تا بتوانید از فضای بیشتری از صفحه نمایش استفاده کنید. کاربران می توانند به جای دکمه های لمسی پایین صفحه نمایش، از حسگر اثر انگشت گوشی آن که کمی بزرگتر از حد معمول است، به عنوان جایگزینی برای دکمه های لمسی استفاده کنند. کاربران می توانند با سوایپ کردن روی حسگر اثر انگشت گوشی به سمت چپ، به صفحه های قبلی باز گردند (همانند دکمه back) و با سوایپ کردن به سمت راست بر روی حسگر، از قابلیت مولتی تسکینگ استفاده کنند. البته بیشتر کاربران گوشی های اندرویدی به استفاده از دکمه های لمسی پایین صفحه نمایش عادت دارند و نمی توانند آن ها را پنهان کنند. هر دو گوشی از دستیار مجازی Google Assistant نیز برخوردار هستند.

رونمایی از میان رده های زیبای موتورولا موسوم به Moto G5 و Moto G5 Plus

متاسفانه هیچ یک از این دو گوشی داری برچسب NFC نیستند؛ بنابراین نمی توان از طریق این دو گوشی از روش پرداخت موبایلی Android Pay استفاده کرد. هر دو گوشی فاقد فناوری شارژ بی سیم هستند؛ اما G5 Plus از فناوری شارژ سریع موتورولا تحت عنوان Turbo Charge بهره می برد که باعث می شود سریع تر شارژ شود.

عرضه هر دو گوشی از ماه میلادی مارچ در سراسر جهان آغاز می شود. قیمت این دو گوشی بسته به مشخصات و منطقه ای که در آن عرضه می شوند، متفاوت است؛ اما قیمت گوشی G5 با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از ۱۹۹ یورو آغاز می شود. قیمت گوشی G5 Plus نیز هم با رم ۲ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی از ۲۲۹ دلار آغاز می شود. هر دو گوشی در دو رنگ خاکستری و طلایی عرضه می شوند.

در پایان باید گفت که درست است که هر دو گوشی فاقد برچسب NFC هستند؛ اما می توان گفت هر دو گوشی دارای مشخصات خوب و قیمت مناسبی هستند.

منبع: کلیک

نظر شما