شناسهٔ خبر: 18174139 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

121 پروژه در بخش پزشکی و درمانی در کردستان به بهره‌برداری رسید

گروه اجتماعی: استاندار کردستان گفت: در طول سه سال و نیم گذشته 111 پروژه در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده است که با پروژه‌های امروز به 121 پروژه ارتقا پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان در ویدئو کنفرانس افتتاح همزمان 9 طرح دانشگاه علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت، درمان و خدمات پزشکی که امروز، 9 اسفندماه در تالار ابن سینا برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به بخش پزشکی استان کردستان داشته است، اظهار کرد: در طول سه سال و نیم گذشته 111 پروژه در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده است که با پروژه‌های امروز به 121 پروژه ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به افتتاح 10 پروژه همزمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اعتبار تأمین شده این پروژه‌ها 500 میلیارد تومان بوده است.

استاندار کردستان بیان کرد: سال 94 به لحاظ اعتبارات سال سختی برای دولت بود که اگر این کمبود منابع نبود بسیاری از پروژه ها امروز به بهره برداری رسیده بود و شاهد خدمات بیشتری به مردم استان بودیم.

وی با اشاره به استخدام دانشگاه علوم پزشکی در طول سه سال گذشته عنوان کرد: بیش از هزار و 500 نفر از نیروهای متخصص استان کردستان در رشته‌های بهداشتی، درمانی و پزشکی جذب و به کارگیری شده‌اند.

زاهدی جذب بیش از 210 میلیارد تومان اعتبار در سفر قبلی وزیر بهداشت، جذب 250 نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص استان که بخش بزرگی از مشکلات ما را در این بخش رفع کرده، را از دیگر اقدامات دولت در طول سه سال گذشته در استان کردستان عنوان کرد.

وی بیان کرد: تجهیز و بهره‌برداری بیمارستان شهید چمران سروآباد و تکمیل و تجهیز و بهره‌برداری بیمارستان دهگلان، احداث 10مرکز درمانی و 35 خانه بهداشت و درمان و کلینک تخصصی دندانپزشکی و تامین 310 دستگاه یونیت دندانپزشکی، احداث هفت پایگاه اوراژانس جاده ای و تامین 33 دستگاه آمبولانس، بازسازی بیمارستان‌ها، بلوک زایمان بیمارستان، احداث اتاق عمل بیمارستان فجر مریوان، تجهیز بخش دیالیز بیمارستان کامیاران، تجهیز و راه‌اندازی  17 آزمایشگاه را در سطح استان داشتیم که این‌ها خدمات شایسته دانشگاه علوم پزشکی به مردم استان کردستان بوده است.

استاندار کردستان احداث 38 پایگاه سلامت در حاشیه شهرها، افتتاح پایگاه فوریت های پزشکی استان، احداث و بهره‌برداری بیمارستان سقز و بانه و ... را از دیگر اقدامات دولت در بخش خدمات پزشکی در استان کردستان بوده است.

وی با شاره به توانایی های استان کردستان در بخش تولید گیاهان دارویی یادآور شد: براساس توصیه وزیر بهداشت در صدد احداث دانشکده طب سنتی و بهره برداری از گیاهان دارویی در آینده نزدیک در استان کردستان را پیگیری خواهیم کرد و بحث دانشکده داروسازی که نیاز استان است را نیز پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما