شناسهٔ خبر: 18173778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عطر شهادت در بیرجند پیچید/ مشق گمنامی از حضرت زهرا سلام الله کردند

خبرگزاری شبستان: انتقال پیکر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس پرواز امروز صبح (۹ اسفند) تهران - بیرجند را معطر و به عنوان شش مهمان و مسافر ویژه حال و هوای دیگری به مسافران و کادر پروازی بخشید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ صبح اول وقت عازم فردوگاه می شوم هنوز خبری از نشستن هواپیما نیست که مسئولان یکی یکی یا چند تا چندتا وارد می شوند انگار امروز حال و هوای دیگر اینجاست...

 

آری امروز پرواز بیرجند- تهران متفاوت از روزهای گذشته مهمانان و مسافران ویژه ای دارد. 17 ساله یا 18 ساله بیشتر نبودند که سفر عشق را آغاز کردند و قدم در وادی پر رمز و راز گمنامی گذاشتند تا مشق گمنامی از مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها کرده باشند و ثابت کنند که در قهقهه‌ی مستانه خود «عند ربهم یُرزقون» هستند.

 

مدت زیادی نگذشت تا اینکه هواپیما بر زمین نشست چند تابوت بر دوش سربازان میهن از هواپیما خارج شد روی تابوت ها اسمی ننوشته است؛ آری باز هم شهدای گمنام! تابوت ها همه شبیه هم هستند، مزین به پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و گلهای سفید...

 

همزمان با حمل پیکر مطهر شهدا  بر روی دوش سربازان وطن، صدای مارش نظامی به گوش می رسد و کمی آنطرف تر در گوشه ای از باند فرودگاه جمعی از مسئولان و جانبازان و خانواده شهدا به استقبال مسافران گمنامی می شتابند که شهرت آنان، گمنام بودن وغریب بودنشان است انگار دوست ندارند، کسی آنها را بشناسد انگار می خواهند گمنامِ گمنامِ گمنام، به سمت خدا بروند!

 

هرکسی تلاش می کند زیر قسمتی از تابوت شهدای گمنام را بگیرد بعضی ها آرام آرام زمزمه می کنند و دل هایشان را به تابوت ها گره می زنند و می گویند پرنده های مهاجر! خوش آمدید، سفر به خیر!

 

امروز خراسان جنوبی با یاد شهیدان این نهضت زهرایی، چه شور و شرری دارد. سلام و هزاران درود، نثار شهدا که عاشقانه جان های خویش را چون مولای خویش،ابا عبداللّه علیه السلام  بر سر دست گرفتند و مردانه در میدان نبرد، ایستادند.  سلام بر آنان که کلام عشق گفتند و طریق دوست پیمودند؛ آنان که با کوله باری از اخلاص بر دوش، لبیک گوی دعوت معبود شدند.

 

با صدای مداح اهل بیت علیه السلام و وصف شهادت و تدفین شبانه حضرت زهرا سلام الله علیها دیگر اشک است که با شهدای گمنام نجوا می کند و حرف دل را بر لب می آورد تا به شهدا بگوید «سلام مرا به مادر مظلومه تان، فاطمه علیهاالسلام برسانید».

 

سرهنگ علی قاسمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بعد از مراسم استقبال در فرودگاه بیرجند، پیکرهای مطهر به معراج شهدای گمنام دفاع مقدس استان منتقل می شوند.

 

وی با بیان اینکه این شهدا به مدت دو روز برای وداع عموم مردم در معراج شهدای گمنام قرار دارند، افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها پیکر دو شهید مطهر برای مراسم تدفین به دانشگاه صنعتی بیرجند، دو شهید گمنام به دانشگاه آزاد فردوس و پیکر مطهر دو شهید به دانشگاه کشاورزی امیرآباد منتقل خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: در دانشگاه صنعتی دو شهید 17 ساله که در عملیات بدر سال 63 منطقه شرق دجله و عملیات کربلای 5 سال 65 منطقه شلمچه به شهادت رسیدند به خاک سپرده می شوند.

 

قاسمی بیان کرد: همچنین پیکر مطهریک شهید 17 ساله عملیات خیبر سال62 در جزیره مجنون و  یک شهید 19 ساله عملیات بدر سال 63 که در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نائل شدند در دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند و دو شهید 17 ساله عملیات خیبر سال 62 جزیره مجنون و 18 ساله عملیات الفجر 4 سال 62 منطقه پنجوین  در دانشگاه آزاد فردوس تشییع و خاک‌سپاری خواهند شد.

 

به گفته وی در حال حاضر 114 شهید گمنام در 42 نقطه استان خراسان جنوبی دفن هستند که با خاکسپاری این شش شهید سرجمع شهدای گمنام استان به 120 کبوتر خونین بال در 45 نقطه می رسد.

 

 

 

نظر شما