شناسهٔ خبر: 18173703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور در اصفهان:

تهیه "سند سیاستی اشتغال پایدار" زنان/ در حال تدوین "بسته حمایتی زنان شاغل" هستیم

R41346/P41362/S6,51/CT11

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال تدوین بسته حمایتی زنان شاغل هستیم و ساعات کار منعطف و شناور، راه‌اندازی دوباره مهدکودک‌ها در مجاورت ادارات وغیره در این بسته دیده شده است، از تهیه سند سیاستی اشتغال پایدار زنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شهین‌دخت مولاوردی ظهر امروز در نخستین همایش ملی "جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار" با بیان اینکه نقشی که زنان در کارآفرینی ایجاد می‌کنند برای مردان نیز مفید است، اظهار داشت: یکی از مباحث اصلی توسعه کشور بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌ها و استعدادها و نیروی انسانی هر جامعه‌ای است. اگر زنان را که به عنوان نیمی از هر جامعه هستند‌ نادیده بگیریم سبب اختلال در نظام اجتماعی و فرهنگی را فراهم کرده‌ایم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از عناصر محوری رشد و توسعه کشور حلقه اتصال میان آموزش و اشتغال است، تصریح کرد: متأسفانه هنوز این اتصال ایجاد نشده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان این‌که شاخص بیکاری در میان زنان، شایسته آن‌ها نیست، خاطرنشان کرد: در همین راستا 2 موضوع را مد‌نظر داریم، بیکاری و پایین‌بودن نرخ مشارکت زنان در امور اقتصادی یکی از این موارد است. در آموزش و بهداشت بانوان رتبه قابل قبولی در منطقه داریم، اما در توانمندی اقتصادی و سیاسی هنوز با حالت ایده‌آل فاصله داریم.

وی پیرامون توانمندی اقتصادی، تصریح کرد: اشتغال رسمی تنها کار دولتی نیست. با توجه به وضعیت جامعه و تقاضایی که به حق ایجاد شده است، 2 گروه از جامعه یعنی دختران فارغ‌التحصیل و زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده‌ایم.

مولاوردی گفت: در چالش‌هایی‌ که زنان شاغل با آن مواجه هستند، باید پرسید وظیفه دولت چیست؟ باید به فکر چاره‌اندیشی در تمام وضعیت‌ها باشیم و واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیریم. در همین راستا در حال تدوین بسته حمایتی زنان شاغل هستیم و ساعات کار منعطف و شناور، راه‌اندازی دوباره مهدکودک‌ها در مجاورت ادارات و غیره در این بسته دیده شده است تا زنان شاغل با کم‌ترین دغدغه بتوانند نقش‌های چندگانه خود را ایفا کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروزه وضعیت بازار کار برای زنان به گونه‌ای است که، اکثریت متقاضیان کار به بخش غیررسمی اشتغال سوق داده می‌شوند و این موضوعی نگران کننده است که به سمت زنانه شدن حرکت می‌کند.

وی با اشاره به تهیه سند سیاستی اشتغال پایدار زنان، بیان کرد: در این سند نیز دو گروه هدف دختران فارغ‌التحصیل و زنان سرپرست خانوار با اولویت مناطق محروم هستند. توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان موضوع صد و شصت و یکمین اجلاس کمیسیون مقام زن در اسفند ماه سال جاری مطرح است که در این راستا به توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی توجه ویژه‌ای شده است.

مولاوردی با بیان این که نرخ بیکاری دانش‌آموختگان مرد 9.12 درصد و نرخ بیکاری دانش‌آموختگان زن بسیار بالاتر از این مقدار است، بیان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی در این حوزه از ضرورت‌های برنامه‌ریزی است. 17 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان و 320 شرکت دانش‌بنیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره زن دارند.

انتهای پیام/

نظر شما