شناسهٔ خبر: 18173690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تشدید حملات به مهاجران در آلمان

به گفته وزارت کشور آلمان، طی سال گذشته حدود 3500 مورد حمله به پناهندگان و پناهجویان یعنی دستکم ده حمله طی یک روز ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

العالماروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور آلمان در پاسخ کتبی به سوال پارلمان این کشور، از زخمی شدن بیش از 560 نفر از جمله 43 کودک در این حملات خبرداد.

در این نامه با اشاره به اینکه، کسانی که از کشور خود فرار و از آلمان درخواست کمک می کنند مستحق سرپناهی امن هستند، آمده است: حکومت آلمان "خشونت" را به شدت محکوم می کند.

وزارت کشور آلمان به نقل از آمارهای پلیس این کشور اعلام کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار و 545 حمله علیه پناهجویان صورت گرفته و تاکنون در این باره مقایسه ای با سالهای قبل انجام نشده چراکه آمار این نوع حملات به طور جداگانه تنها در سال 2916 در دسترس می باشد.

همچنین در سال گذشته، دستکم 988 پناهگاه مهاجران و پناهجویان هدف حمله و آتش سوزی قرارگرفته که این رقم در مقایسه با سال 2015 که بیش از هزار مورد حمله مشابه ثبت شده، کاهش یافته است. این در حالی است که در سال 2014 تنها 199 مورد حمله به پناهگاه مهاجران گزارش شده است.

حملات نئونازی ها به اردوگاه پناهندگان پس از آن شدت گرفت که آلمان در سال 2015 در اوج بحران پناهنگان در اروپا، از حدود 890 هزار پناهجو به خاک این کشور استقبال کرد.
221

نظر شما