شناسهٔ خبر: 18173677 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه های روسی: فرهادی منتقد ترامپ در اسکار شد

مسکو - ایرنا - اعطای جایزه اسکار به فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی در رسانه های روسی بازتاب گسترده یافت و این رسانه ها نوشتند: کارگردان ایرانی در بزرگ ترین جشنواره سینمایی جهان انتقاد خود را از فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

***شبکه تلویزیونی سراسری ان.تی.وی
شبکه تلویزیونی روسی ان.تی.وی در بخش های مختلف خبری خود گفت: جایزه بهترین فیلم خارجی را کارگردان ایرانی تحریم کننده مراسم اعطای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما دریافت کرد.
در این گزارش گفته شد: در لس آنجلس هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) برگزار شد و فیلم فروشنده نیز بهترین فیلم خارجی شناخته شد.
رسانه روسی ادامه داد: فرهادی کارگردان برجسته ایرانی اعلام کرده بود، مراسم اعطای جایزه اسکار را به نشانه اعتراض به فرمان مهاجرتی ترامپ تحریم می کند و همچنین در صورت برنده شدن مصاحبه نخواهد داد.
ان.تی.وی گفت: فرهادی که با فروشنده دومین جایزه اسکار را گرفت، پیش از این هم با فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب جایزه این جشنواره شده بود.

***شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با اعلام اینکه فیلم فروشنده اصغر فرهادی برنده جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار شد گفت: این فیلم در جشنواره بین المللی کن نیز دو جایزه گرفته بود.
رسانه روسی افزود: کارگردان و بازیگران فیلم به نشانه اعتراض به فرمان مهاجرتی ترامپ علیه اتباع ایران و شش کشور دیگر از حضور در مراسم اعطای جوایز اسکار خودداری کردند.
شبکه دوم خاطرنشان کرد: خانم انوشه انصاری نخستین فضانورد زن جهان به نمایندگی از فرهادی جایزه اسکار را دریافت و پیام وی را قرائت کرد.

***خبرگزاری روسیا سگودنیا
خبرگزاری روسیا سگودنیا نوشت: فیلم فروشنده برنده جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی شد.
رسانه روسی همچنین با اشاره به برگزاری هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما، افزود: فرهادی که برای دریافت تندیس اسکار خود به لس آنجلس نیامد و نمایندگان وی جایزه را دریافت کردند، در پیام خود این جایزه را تقدیم مهاجران (به آمریکا) کرد.
روسیا سگودنیا در ادامه نوشت: ترامپ پیشتر فرمانی صادر کرده بود که بر اساس آن اتباع ایرانی در مدت 90 روز حق سفر به آمریکا را نداشتند و فرهادی به این فرمان اعتراض کرد.
خبرگزاری روسی افزود: فرهادی که جایزه دوم اسکار را گرفت، خانم انوشه انصاری نخستین زن فضانورد مسلمان و ایرانی را که به فضا سفر کرده، نماینده خود برای دریافت این جایزه معرفی کرد.
روسیا سگودنیا در پایان نوشته است: فرهادی در پیامی که انوشه انصاری خواند با سپاس از اعطای جایزه اسکار، تاکید کرد که حضور من اهانت به ملت ایران و شش کشور دیگر می شد که شهروندان آنها از سفر به آمریکا منع شده اند.
وی افزود: تقسیم جهان به ما و دشمنان ما ترس ایجاد می کند و کارگردانان همدردی به وجود می آورند، زیرا جهان بیش از هر زمان دیگری به این موضوع نیاز دارد.

***خبرگزاری اینترفکس
خبرگزاری روسی اینترفکس نیز نوشت: ساخته فرهادی در بین پنج فیلم شرکت کننده در بخش خارجی اسکار بهترین شناخته شد.
رسانه روسی افزود: فرهادی برای اعتراض به فرمان مهاجرتی ترامپ در مراسم اعطای جایزه اسکار حضور نیافت و پیام انتقادی این کارگردان ایرانی از تریبون جشنواره خوانده شد.
اینترفکس نوشت: کارگردان ایرانی در پیام خود قوانینی را که مانع سفر آزادانه انسان ها در جهان می شود، محکوم و جایزه خود را به مهاجران اهدا کرد.

***خبرگزاری اسلام نیوز
خبرگزاری روسی اسلام نیوز نیز نوشت: کارگردان ایرانی دریافت کننده اسکار کارآمد و موثر از ترامپ انتقاد کرد.
رسانه روسی افزود: کارگردان ایرانی مراسم اعطای جایزه اسکار را به نشانه اعتراض به سیاست مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا تحریم کرد و ترانه علیدوستی بازیگر نقش اصلی فیلم هم اقدام مشابهی انجام داد.
خبرگزاری اسلام نیوز نوشت: فرهادی در پیام خود به جشنواره «قوانین رئیس جمهوری» (آمریکا) که امکان سفر آزادانه در سطح جهانی را سلب می کند، محکوم کرد.»
اعطای جایزه اسکار به فیلم ایرانی فروشنده و خودداری کارگردان و بازیگران آن از حضور در مراسم این جشنواره همچنین در دهها رسانه روسی از جمله کانال های تلویزیونی لایف نیوز، دوژد و تارنماهای وستنیک قفقاز ، لنتا رو، کینو نیوز و گازتا رو بازتاب داشته است.
اروپام*391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما