شناسهٔ خبر: 18173526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تاکید کرد

حمایت از توسعه مدارس معارف و مدارس با رویکرد دینی و مذهبی

وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: رویکرد مدارس غیردولتی باید منطبق با برنامه‌های سند تحول بنیادین باشد و پذیرش دانش آموزان در مدارس به صورت عام صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در نشست با دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهارکرد: ما مدارس غیردولتی خوبی در کشور با رویکرد تربیت اسلامی داریم که به بعد پرورشی توجه ویژه‌ای دارند ولی لازم است خروجی این مدارس مورد بررسی قرار گیرند تا میزان پای بندی آن‌ها به ارزشهای دینی و اسلامی با ورود به دانشگاه و جامعه مشخص شود.

 وی با حمایت از توسعه مدارس معارف و مدارس با رویکرد دینی و مذهبی افزود: ما برای اجرای سند تحول بنیادین نیازمند تجربیات مدارس موفق هستیم و برای رسیدن به اهداف سندتحول بنیادین که همان تربیت انسان های وارسته، شایسته و ایجاد بستر حیات طیبه است رویکرد پذیرش دانش آموزان در این مدارس تغییر یابد و شرایط ورود به این مدارس برای دانش آموزان عام تسهیل شود تا سهم بیشتری از جامعه دانش آموزی را پذیرا باشیم، به طوری که اولیا نیز سهم موثری در تقویت این رویکرد داشته باشند.

 گرد اظهارکرد: جلساتی که برای توسعه مدارس غیر دولتی وابسته با حوزه علمیه داشته‌ایم ، به این نتیجه رسیده‌ایم که با توجه به مشکلات مالی که برای توسعه مدارس دینی و مذهبی وجود دارد باید الگو و مدلی تعریف کنیم تا با کمک و همکاری حوزه‌های مختلف بتوانیم برای مناطق محروم و مناطقی که استعدادهای فراوان دارند این مدل را به سایر مدارس تعمیم بدهیم.

وی گفت: آماده هر گونه همکاری در زمینه های مختلف با ستاد همکاری حوزه های  علمیه هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با انجام یک کار پژوهشی در زمینه های مختلف و مرتبط با حوزه های دوبخش و همچنین ردیابی فارغ التحصیلان مدارس غیر دولتی به ویژه مدارس با رویکرد اسلامی، اطلاعات علمی و مستندی از روند کار مدارس به دست آوریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گرد از تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان شورای هماهنگی موسسان کشور و ستاد همکاری های حوزه و علمیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم با تشکیل جلسات مکرر و ایجاد تعاملات بیشتر بین حوزه علمیه و موسسان مدارس غیر دولتی بتوانیم در آینده شاهد پویایی نظام تعلیم وتربیت کشور باشیم.

انتهای پیام

نظر شما