شناسهٔ خبر: 18173463 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

پیشگیری از استعمار فرهنگی از اهداف سایت تخصصی کودک و نوجوان است

مهر

صاحب‌خبر -

رضا موزونی

رضا موزونی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به راه‌اندازی سایت تخصصی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این سایت در بخش کشوری حدود یک تا دو ماه پیش راه‌اندازی شد و مدتی است که زیرمجموعه‌های آن در استان‌ها از جمله استان کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی افزود: در این سایت بخش های مختلف و جذابی  از جمله معرفی کتاب، کاردستی، شعر، داستان، فیلم، بازی و سرگرمی و... ویژه کودکان و نوجوانان آماده سازی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: در این سایت فعالیت های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و جوانان استان کرمانشاه اطلاع رسانی می شود.

آموزش ترانه‌ها، افسانه‌ها و بازی‌های بومی و محلی در سایت تخصصی کودک و نوجوان

وی تصریح کرد: این سایت در واقع محلی برای انعکاس اشعار، ترانه ها و افسانه‌های بومی و محلی و هم چنین آموزش بازی های محلی به کودکان و نوجوانان است.

موزونی هم چنین از ایجاد یک شبکه اجتماعی داخلی برای کودکان و نوجوانان در این سایت خبر داد که آنها می توانند در آن که محیطی سالم است فایل های خود را به اشتراک بگذارند.

وی آشنایی خانواده ها و خصوصا کودکان و نوجوانان با آیین های بومی و محلی و آداب و رسوم مردمان هر استان را از جمله اهداف راه اندازی این سایت برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در عصر حاضر کودکان و نوجوانان از این آیین ها دور شده اند.

خانواده‌ها نیز می توانند آموزش‌های لازم را از سایت تخصصی کودک و نوجوان فراگیرند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: برای دستیابی به موارد فوق، خانواده ها نیز می توانند از این سایت استفاده کنند و منحصر به کودکان و نوجوانان نیست.

وی تصریح کرد: در این سایت به کودکان و نوجوانان و هم چنین والدین آنها آموزش کتابخوانی، شعر خوانی، کار دستی و... داده می شود.

موزونی تربیت کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه خلاقیت و نوآوری در محیطی سالم و دور از تهدیدات فضای مجازی را از اهداف دیگر راه اندازی این سایت برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از تهدیدات فضای مجازی - که تولید غرب و با اهداف استعمار فرهنگی بوده- از دیگر اهداف راه اندازی این سایت است.

نظر شما