شناسهٔ خبر: 18173381 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

تفاهم نامه های ایجاد بازارهای جدید دانش بنیان امضا شده است

تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از امضای تفاهم نامه های همکاری مشترک میان این معاونت با وزارتخانه های مختلف به منظور ایجاد بازارهای جدید برای محصولات دانش بنیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سورنا ستاری روز دوشنبه در چهارمین جشنواره و نمایشگاه جهادگران علم و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تفاهم نامه هایی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه های مختلف از جمله بهداشت، جهاد کشاورزی، نیرو و نفت امضا شده تا از تولید و خرید محصولات دانش بنیان حمایت شود.
به گزارش ایرنا، هیات وزیران در آبان ماه امسال مصوب کرد که دستگاه های مختلف برای ایجاد 10 هزار میلیارد تومان بازار جدید دانش بنیان تلاش کند و برنامه های خود را ظرف یک ماه به معاونت علمی ریاست جمهوری بفرستند.
ستاری در این خصوص گفت: تلاش زیادی در زمینه حمایت از فعالیت های دانش بنیان در کشور صورت گرفته ولی کافی نیست و کار زیادی برای انجام باقی مانده است.
به گفته وی، برآورد بازار دانش بنیان کشور در حال حاضر حدود 30 هزار میلیارد تومان است.
معاون علمی رییس جمهوری در عین حال تصریح کرد که این اقدام بیشتر جنبه فرهنگی دارد و با اجبار و دستور نمی توان آن را به پیش برد.
ستاری تاکید کرد: برای تحقق اهداف دانش بنیان باید فرهنگ را در کشور درست کنیم تا مردم جنس داخلی خریداری کنند.
وی همچنین از امضای تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بسیج علمی کشور تا پایان امروز خبر داد.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه جهادگران علم و فناوری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج علمی کشور امروز 9 اسفندماه در محل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد آغاز به کار کرد و 11 اسفند به کار خود پایان خواهد داد.
علمی 1055**خبرنگار: زینب کارگر**انتشار: زهره محتشمی پور

انتهای پیام /*

نظر شما