شناسهٔ خبر: 18173006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدافعان حرم با تکیه بر اقتدار نظام و مکتب پیروز بوده‌اند/سپاه پاسداران در حفاظت از مجلس به خوبی عمل کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران بر اساس مسئولیت مکتبی خود بر اساس ضروریات و برای حفاظت در کشور تشکیل شد.

صاحب‌خبر -
مدافعان حرم با تکیه بر اقتدار نظام و مکتب پیروز بوده‌اند/سپاه پاسداران در حفاظت از مجلس به خوبی عمل کرده است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم گرامیداشت شهدای یگان حفاظت خانه ملت ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا و گرامیداشت یاد آنان گفت: شهدای مدافع حرم رهروان صادق فاطمی هستند و این امر منزلتی بسیار برای سپاه است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود شرایط سخت بر اساس ضروریات آن زمان تشکیل شد و بر اساس مسئولیت مکتبی خود کارش را آغاز کرد.

لاریجانی با بیان اینکه حفاظت وظیفه اولیه سپاه پاسداران بود، اظهار داشت: بعدا مسئولیت حفاظت از اماکن حساس نیز به آنان سپرده شد که می‌توان حفاظت از مجلس شورای اسلامی را یکی از آن اماکن نام برد.

رئیس مجلس ضمن تقدیر از سپاه پاسداران تصریح کرد: سیمای مقدس سپاه بیانگر آن است که نیروهای مکتبی دارد و یک نهاد مکتبی است.

وی ادامه داد: نیروها در زمان جنگ و دفاع از حریم سرزمینی و بیرون راندن دشمن بر اساس دینشان و عشق به نظام اقدام کردند اما افرادی که برای حفظ حرم رفته و می‌جنگند تنها به دلیل وجود مکتب و صیانت است چون دیگر جنبه دفاع از سرزمین ندارد.

لاریجانی تأکید کرد: اینکه افرادی برای دفاع از اسلام و مکتب می‌روند بسیار مقدس بوده و بیانگر تحول بنیادی در انسان است، امام راحل این تحول را در جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز در شرایط کنونی و درگیر‌ی‌های منطقه ائتلاف‌های بسیاری برای جنگ با تروریست‌ها به وجود آمده اما موفق نبوده است، گفت: آنها نیروهای مکتبی ندارند در صورتی که 60 کشور جمع شده‌اند تا با تروریست‌ها مبارزه کنند اما تاکنون موفق نبوده‌اند.

وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران اگر به عراق و سوریه کمک کرد و موفق شد تنها به دلیل نیروهای مکتبی خود بوده و اقتدار نظام و مکتب توأمان موجب پیروزی مدافعان حرم شده است.

لاریجانی گفت: سپاه پاسداران مسئولیت حفاظت از مجلس را به عهده گرفته و طی سال‌ها با هوشیاری و سرعت عمل هیچ مشکلی به وجود نیامده و آنها توانسته‌اند به خوبی مسئولیت خود را انجام بدهند.

رئیس مجلس تأکید کرد: بنده از خانواده شهدا سپاسگزارم هر چند که شهدا نیازمند قدردانی ما نبوده و در بهشت برین حضور داشته و برای ما مرجع هستند.

وی با بیان اینکه شهدا نیازمند تکریم ما نیستند، افزود: در این جلسات که قرار می‌گیریم از کرامت آنها بهره برده و آنها را تحسین می‌کنیم که در چنین راهی پیشقدم شده‌اند.

لاریجانی در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای سپاه حفاظت مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند برکت خود را به این خانواده‌ها ارزانی دارد.

شایان ذکر است بعد از اتمام سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی از دومین یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی در حضور خانواده شهدا در خانه ملت رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما