شناسهٔ خبر: 18172544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛

پیکر مطهر سه شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از برگزاری آئین تشییع و تدفین پیکر مطهر سه شهید گمنام همزمان با ایام دهه دوم فاطمیه در خراسان شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

احیاء محمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با 31 استان آئین استقبال و تشییع پیکر سه شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در استان برگزار می شود.

 

وی آئین استقبال از پیکر شهدا را ساعت 8 صبح روز چهارشنبه یازدهم اسفندماه در فاروج و 10 صبح در شهرستان شیروان اعلام کرد و افزود: پیکر این شهدا عصر همان روز به بجنورد منتقل شده و مراسم استقبال  ساعت 16 از میدان آزادگان تا مسجد انقلاب شهر بجنورد برگزار می شود.

 

امیری از برگزاری آئین وداع با شهدا در مسجد انقلاب و همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خبر داد و گفت: صبح روز پنج شنبه دوازدهم اسفند پیکر سه شهید گمنام از مسجد انقلاب تا میدان کارگر بجنورد و با حضور پرشور مردم و مسئولان تشییع می شود.

 

وی بیان کرد: دو شهید گمنام در شهر درق شهرستان گرمه و یک شهید گمنام  در ستاد ناجا واقع در مرکز  خراسان شمالی  تدفین می شوند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی  اظهارداشت: شهیدی که در ستاد ناجا تدفین می شود 43 ساله است و در عملیات خیبر در سال 63 و در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

 

وی دو شهیدی که در شهر درق به خاک سپرده می شوند را 27 و 19 ساله ذکر کرد که در عملیات کربلای چهار در منطقه ام الرصاص و والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسیده اند.

 

گفتنی است، با حضور این سه شهید گمنام در مجموع خراسان شمالی میزبان پیکر پاک ۵۶ شهید گمنام شده که در ۲۵ نقطه از خراسان شمالی به خاک سپرده‌ شده اند.

 

همزمان با ایام عزاداری فاطمیه دوم؛ ۳۱ استان کشور میزبان پیکر پاک و نورانی ۲۲۴ شهید دفاع مقدس خواهند بود که هویت ۳۰ تن از این شهیدان گرانقدر شناسایی شده و ۱۹۴ پیکر به‌صورت گمنام در مراسمی باشکوه در ۱۱۲ نقطه کشور تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

 

 

نظر شما