شناسهٔ خبر: 18172325 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انجام مطالعات «دریاچه ارومیه» در دستور کار پژوهشکده سوانح طبیعی

30057

رییس پژوهشکده سوانح طبیعی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان یونسکو و دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه مطالعاتی را درخصوص دریاچه ارومیه اجرایی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهندس سیدعباس جزایری امروز در کنفرانس تغییر اقلیم با تاکید بر اینکه پدیده تغییر اقلیم از دو قرن گذشته مطرح بوده است، افزود: این امر به دلیل بهره‌برداری‌های بی‌رویه از منابع طبیعی بوده است که موجب بروز چالش‌ها و تنش‌هایی در زندگی بشر شده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، اظهار کرد: با برگزاری این کنفرانس و دعوت از متخصصان ایرانی مقیم خارج تلاش کردیم تا از تجارب جهانیان برای مقابله با این پدیده طبیعی استفاده کنیم.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی با بیان اینکه این پژوهشگاه بعد از زلزله گیلان تشکیل شد، گفت: در دو دهه گذشته مطالعات زیادی درخصوص سوانح طبیعی اجرایی شده است و توانستیم گام‌هایی در زمینه هشدار و تاب‌آوری شهرها در برابر سوانح طبیعی برداریم.

جزایری با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری سازمان یونسکو بتوانند گام‌های موثری در کاهش عوارض پدیده‌های طبیعی بردارند، اظهار کرد: با دانشگاه خوارزمی و قطب‌های علمی و همچنین سازمان ملی یونسکو تفاهم‌نامه‌ای برای کاهش آسیب‌های دریاچه ارومیه به امضا رسیده است و مراحل اول مطالعات آن نیز در حال انجام است.

وی از آمادگی این پژوهشکده برای مطالعه حوزه‌های سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی و تغییر اقلیم خبر داد و گفت: در حال حاضر با مراکز تحقیقاتی و به ویژه وزارت نیرو طرح‌های مطالعاتی در دستور کار داریم.

انتهای پیام

نظر شما