شناسهٔ خبر: 18172182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شروع عملیات نگه داشت آب در مسیر منتهی به کشف رود

در پی سرریز شدن بند گلستان تیم شناسایی و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در راستای تعیین تکلیف آب‌های سرگردان در محل حاضر شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی محمد بخشی محبی سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال در این نشست اضطراری گفت: میلیون‌ها متر مکعب آب که هرساله در پشت سد گلستان جمع شده، نهایتااز آن خارج وبدون بهره برداری، بافاضلاب کشف رود مخلوط و از کشور خارج می‌شد، اما شورای حفظ حقوق بیت المال از این پس اجازه نخواهد داد این منبع آبی ارزشمند از دست برود.
وی افزود: پس از اعلام آستان قدس مبنی بر اینکه بند گلستان سر ریز کرده ودر صورت عدم کنترل آن پانزده میلیون متر مکعب آب پشت سد از دریچه‌های آن خارج و راهی کال چهل بازه خواهدشد، کمیته شناسایی شورای حفظ حقوق بیت المال در محل حاضر وتصمیمات لازم مبنی از کنترل سریع و بموقع آن با همکاری شهرداری؛ آب منطقه‌ای و آستان قدس اتخاذ شد.
سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: شروع عملیات نگه داشت آب در مسیر منتهی به کشف رود با ساخت سریع چند بند و انحراف آن برای جذب آب در جهت افزایش کیفیت آب‌های زیر زمینی و استفاده شهرداری از آن برای فضای سبز مصوبه این جلسه بود.
قاضی محمد بخشی محبی افزود: بند گلستان که در مالکیت آستان قدس رضوی قرار دارد مربوط به دوره گورکانیان بوده ودارای قدمت ٤٠٠ ساله است وبأید بخوبی از آن محافظت شود.
وی گفت: این منبع آبی عظیم و خدادادی در مجاورت شهر مقدس مشهد که سرانه ورودی تا بیست میلیون متر مکعب را میتواند داشته ﺑﺎشد منبع مناسبی جهت تهیه آب شرب و فضای سبز شهر مشهد است.
سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: لیکن مشکلاتی بر سر این راه وجود دارد که امیدوارم بتوانیم با همکاری آستان قدس رضوی و آب منطقه‌ای وشهرداری ضمن نظارت دقیق‌تر بر آن با احیا حریم و بستر رودهای بالا دست و پایین دست آن و خصوصا تعیین حریم کیفی و نهایتا در اختیار عموم قرار گرفتن آن برای استفاده مجاوران وزائران امام هشتم گامهای مناسبی را برداریم.
انتهای پیام//ف. ح.

نظر شما