شناسهٔ خبر: 18172043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

110 تعزیه در شیروان اجرا شد

شیروان- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان از اجرای 110 تعزیه در این شهرستان خبر داد و گفت: استقبال روستائیان از اجرای برنامه های تعزیه بسیار گسترده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمد زیبایی دوشنبه در نشست هماهنگی تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی به میزبانی شیروان با بیان اینکه تعزیه به نوعی جزو میراث فرهنگی است اظهار کرد: تغزیه فقط مختص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه همه اداره ها و نهادها در این انجمن سهیم هستند.
وی با بیان اینکه انتظار می رود همه ادارات در حمایت از این انجمن کوشا باشند گفت: تعزیه یک حرکت ماندگار دینی، مذهبی، شیعی و وقفی است که باید از آن حمایت شود و قدمت این هنر اصیل از ایران باستان است.
زیبایی با بیان اینکه در برخی از روستاها بیش از 5 هزار نفر از نمایش تعزیه استقبال کردند، گفت: 14 اسفندماه، شیروان میزبان همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با بیان اینکه این همایش یک روزه با حضور مهمانان کشوری، استانی، شهرستانی و تعزیه خوانان این استان برگزار می شود گفت: هم اکنون 400 نفر در این استان در قالب 20 گروه تعزیه فعالیت می کنند که در این همایش از هر گروه یک نفر تجلیل خواهد شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما