شناسهٔ خبر: 18170497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

عزاداری فاطمیون دراستان تهران/تشریح برنامه های شهادت حضرت زهرا(س)

تهران- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: برنامه های متعددی در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) در اماکن مذهبی و مقدس استان تهران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که استان تهران خود را مهیای برگزاری باشکوه مراسم شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) کرده است، اظهار داشت: برنامه های متعددی همزمان با ایام فاطمیه بویژه در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) پیش بینی شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، فاطمیه و روز شهادت حضرت زهرا(س) را ایام حزن و ماتم اهل بیت دانست و افزود: حضور باشکوه مردم در مراسم عزاداری وسوگواری بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) که شهیده راه ولایت شد، می تواند سند دینداری ملت ایران باشد.

آحاد مردم به وظیفه خود در قبال حضرت زهرا(س) عمل کنند

وی با اشاره به این نکته که باید آحاد مردم در برگزاری مراسم فاطمیه به وظیفه خود عمل کنند، ادامه داد: طی سال های اخیر برنامه های ایام فاطمیه باشکوه و عظمت هر چه بیشتری برگزار می شود و باید از همه ظرفیت های موجود برای بزرگداشت این ایام استفاده کرد.

محمودی با تشریح برنامه های شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در نقاط مختلف استان تهران بیان داشت: برنامه های متعددی در شب شهادت حضرت زهرا(س) در اماکن مذهبی و مقدس استان تهران برگزار می شود.

مراجع عظام تقلید و علما نسبت به بزرگداشت روز شهادت حضرت زهرا(س) اهتمام دارند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مساجد، حسینیه ها و امامزادگان واجب التعظیم از جمله اماکن مذهبی هستند که در شب شهادت حضرت زهرا(س) از عزاداران فاطمی پذیرایی می کنند.

وی با اشاره به این نکته که در روز شهادت حضرت زهرا(س) باید قدرت و اقتدار شیعیان به رخ جهانیان کشانده شود، ادامه داد: روز شهادت حضرت زهرا(س) روز مانور قدرت شیعه بوده و مراجع عظام تقلید و علما نسبت به بزرگداشت این روز، اهتمام ویژه ای داشتند.

محمودی عنوان کرد: برخی از مراجع و علما با پای پیاده در خیابان های شهر حاضر شده و می شوند و این امر اوج مصیبت روز شهادت حضرت زهرا(س) را نشان می دهد.

برگزاری تجمع عزاداران فاطمی در دماوند و فیروزکوه

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با تشریح برخی از برنامه های محوری روز شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: مراسم محوری در شهرستان لواسانات، ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه در مسجد نارون برگزار می شود.

محمودی بیان داشت: مراسم عزاداری و تجمع روز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان دماوند به همراه اطعام سوگواران فاطمی برگزار می شود.

وی تأکید کرد: تجمع مردم شهرستان فیروزکوه در روز شهادت حضرت زهرا(س)، ساعت ۱۰ صبح در امامزاده اسماعیل(ع) برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در پاکدشت و پیشوا

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان بهارستان نیز ساعت چهار بعدازظهر پنج شنبه در گلزار شهدای گمنام گلستان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: مردم شهرستان ملارد نیز در روز شهادت حضرت زهرا(س)، ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع این شهرستان اجتماع کرده و به عزاداری می پردازند.

محمودی با تأکید بر این نکته که مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) نیز در چندین نقطه استان تهران برگزار می شود، بیان داشت: مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در شهرستان پاکدشت همزمان با روز شهادت بی بی دو عالم برگزار خواهد شد و عزاداران فاطمی از میدان آزادگان تا مصلای نماز جمعه را به عزاداری خواهند پرداخت.

وی افزود: مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در شهرستان پیشوا نیز از ساعت هشت شب پنج شنبه دوازدهم اسفندماه، از مسجد جامع امام خمینی(رخ) به سوی بارگاه امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.

مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در ورامین و قرچک برگزار می شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت:  مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در شهرستان قرچک نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا از انتهای خیابان شهید رجایی به سوی مصلای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

محمودی یادآور شد: آیین تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در شهرستان ورامین نیز با حضور هزاران عاشق و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت از ساعت هشت شب پنج شنبه برگزار می شود و عزاداران فاطمی پس از اجتماع در مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت گلزار شهدای گمنام حرکت خواهند کرد.

وی متذکر شد: دو نقطه شهر تهران نیز همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) میزبان مراسم تشییع نمادین خواهند بودکه می تواند برکات فراوانی را به همراه داشته باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جابری واقع در میدان شهدا، خیابان شکوفه و مسجد صاحب الزمان(عج) بازار واقع در تجریش، میدان قدس برگزار خواهد شد.

محمودی  در پایان با دعوت از عزاداران فاطمی گفت: حضور باشکوه عزاداران فاطمی در مراسم عزاداری بی بی دو عالم و تشییع نمادین حضرت زهرا(س) پیام های روشنی را به همراه خواهد داشت و بدون تردید مردم استان تهران بار دیگر پیوند خود را دین و اهل بیت به نمایش خواهند گذاشت.

نظر شما