شناسهٔ خبر: 18170077 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در جشنواره جهادگران علم و فناوری صورت می‌گیرد؛

رونمایی از ۱۰ محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد و بسیج علمی

در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از ۱۰ محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد و بسیج علمی کشور رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در جلسه پیش از مراسم افتتاح  جشنواره جهادگران علم و فناوری که با حضور میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ سردار علی فضلی، جانشین بسیج؛ قدیانی، رئیس سازمان بسیج علم و فناوری و امیرشمخانی و جمعی از معاونین و همراهان این هیئت برگزار شد، میرزاده ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد با توجه به فرامین رهبری و سیاست های کلی نظام وارد عرصه اقتصاد دانش بنیان شده است با توجه به اینکه درآمدهای شهریه ای این دانشگاه رو به کاهش است، چاره ای جز این وجود ندارد که دانشگاه آزاد نیز وارد عرصه اقتصاد دانش بنیان شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر حدودا 16 درصد وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه از لحاظ مالی کاهش پیدا کرده است، گفت:تاکنون از 1104 محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد  رونمایی شده که بیش از 50 درصد این محصولات به مرحله تجاری سازی رسیده است.

 

در ادامه قدیانی، رئیس سازمان بسیج علم و فناوری با اعلام اینکه همکاری با دانشگاه آزاد در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری و توسعه علم صورت گرفته است، گفت: سازمان بسیج علم و فناوری دو اولویت اساسی را دنبال می کند. یکی از آنها شناسایی بیتابیت نیازمندی ها و دیگری شناسایی بیتابیت توانمندی های کشور می باشد؛ در همین راستا حدود 380 هزار واحد صنعتی شناسایی و ارتباط با آنها انجام شده است.

 

وی به انعقاد تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در طول برگزاری این جشنواره حدود 10 محصول دانش بنیان از دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج سراسر کشور رونمایی خواهد شد.

 

قدیانی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش ها در اقتصاد دانش بنیان، مربوط به تامین مالی پروژه های دانش بنیان است، گفت: باید تمامی نهادها دست به دست هم داده و با همکاری هم مشکلات پیرامون وضعیت مالی شرکت های دانش بنیان را مرتفع کند تا این محصولات هر چه سریع تر به مرحله تجاری سازی برسند.

نظر شما