شناسهٔ خبر: 18169013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت بیش از دو هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان

درطرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بیش از دو هزار باشگاه در ۱۵ شهر کشور ثبت و بیش از ۲۲ هزار کودک و نوجوان ثبت نام کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نرجس مقدم پاشا مسئول دبیرخانه پایتختی کتاب ایران گفت: بعد از اینکه نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت طرحی به نام جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را به پیشنهاد نیشابور برگزار کند که در فاز اول این طرح در ۱۵ شهر کشور اجرا شد.

وی افزود: در مرحله اول این برنامه تعدادی کارشناس و مدرس برای تشکیل کارگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به ۱۵ شهر تعیین شده اعزام شدند و کارگاه ها‌ی آموزشی برگزار گردیدو سپس این باشگاه‌ها در قالب گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره در شهرهای مورد نظر تشکیل شدکه بیش از دو هزار باشگاه ثبت و بیش از ۲۲ هزار کودک و نوجوان ثبت نام کردند.

مسئول دبیرخانه پایتختی کتاب ایران خاطرنشان کرد: ۶۰۰ کتاب مناسب از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تهیه شده و در اختیار مربیان باشگاه‌های کتابخوانی قرار گرفت و از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در باشگاه‌ها خواسته شد تا در چهار بخش با یکدیگر به رقابت بپردازند. نرجس مقدم گفت:بخش اول نوشتن نامه برای نویسندگان کتابی بود که خوانده بودندبخش دوم ساخت فیلم‌های ۵۰ ثانیه‌ای درباره معرفی کتاب‌هایی بود که دوست داشتند بخش سوم انتخاب بهترین نویسنده از نگاه کودکان و نوجوانان و بخش چهارم انتخاب بهترین باشگاه از بین باشگاه‌های کتابخوانی بود.

وی افزود: در شهرستان نیشابوراز مجموع ۲۱۵ باشگاه ثبت نامی (رسمی و غیر رسمی) تعداد ۱۴۵ اثر به دبیرخانه ارسال گردیدکه توسط عباسعلی محمدی، کیمیا امینی وزهره اکبرآبادی داوری گردید و تعداد ۴۵ اثر برتر انتخاب و به تهران ارسال شد.

مسئول دبیرخانه پایتختی کتاب ایران گفت: ترانه سادات علمدار از آموزشگاه سما، ثنا درودگراز آموزشگاه یارمهربان وآموزشگاه نابینایان عطّاریان به عنوان برگزیدگان نهایی به تهران دعوت شدندکه سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۹۵ در سینما کانون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

نرجس مقدم تصریح کرد: امیدواریم در راستای هدف بزرگ ترویج فرهنگ کتاب خوانی در پایتخت ایران و روند رو به رشد آگاهی در بین عموم مردم شهرستان نیشابور بتوانیم گام‌های ارزنده تری را برداریم.

انتهای پیام//ف. ج.

نظر شما