شناسهٔ خبر: 18168770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۵۰ درصد از مساجد استان کرمانشاه باید دارای کانون شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی ۲۲ هزار کانون در سطح کشور، گفت: از مجموع یک هزار و ۲۱۱ مسجد فعال در استان ۵۲۶ باب دارای کانون فرهنگی هنری شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، نشست شورای اداری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه صبح روز دوشنبه(۹اسفند) با دستور کار آیین بزرگداشت ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های مساجد کشور برگزار شد.

 

طیب صفری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در این نشست گفت: تلاش بر این است که از حضور حجت الاسلام سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در آیین ۱۸اسفند بهره بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه این آیین روز چهارشنبه ۱۸اسفند مصادف با سالروز تأسیس کانون ها برگزار می شود، افزود: در این مراسم از افراد فعال و شایسته تقدیر در حوزه های مختلف فعالیت کانون ها تجلیل می شود که به طور میانگین معادل ۱۰درصد کل کانون ها است اما هر ساله تلاش ما بر این بوده است که از تعداد بیشتری تقدیر داشته باشیم.

 

صفری، با تأکید بر اعلام لیست افراد فعال و شایسته تقدیر از سوی حوزه های مختلف دبیرخانه کانون های مساجد، اظهار کرد: سخنرانی مسئولان کشوری و استانی، ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه کانون های مساجد، اجرای سرود توسط یکی از گروه های منتخب کانون ها، اجرای میان پرده طنز، پخش کلیپ کانون ها و دبیرخانه در سال ۹۵ و در نهایت تجلیل از فعالین کانون ها بخش های مختلف این برنامه را تشکیل می دهد.

 

وی با اشاره به اعلام آمادگی مناطق چهارگانه استان جهت برگزاری آیین گرامیداشت 18 اسفند در شهرستان ها، ابراز کرد: اواخر هفته گذشته شاهد برگزاری این برنامه با حضور ۵۳ کانون فعال و تقدیر از 6 کانون برتر در شهرستان سنقر بودیم که به نحو احسنت برگزار شد.

 

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به راه اندازی 22 هزار کانون در سطح کشور، بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۲۱۱ مسجد فعال در استان ۵۲۶ باب دارای کانون فرهنگی هنری شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از برنامه پنجم توسعه جلوتر است، تأکید کرد: باید سعی کنیم بیش از ۵۰ درصد از مساجد دارای کانون فرهنگی هنری شوند.

 

صفری، ابراز خرسندی کرد: فعالیت های خوبی در استان صورت گرفته است در حال حاضر کانون ها مراکزی هستند که در سطح استان مورد توجه قرار گرفته اند.

 

 

نظر شما