شناسهٔ خبر: 18167619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خوشنویسی مظهر هنر هویتی ما است/ ضعف عملکرد در معرفی جنبه‌های هنر ایرانی به دنیا

گروه فرهنگی: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشنویسی مظهر هنر هویتی ما است و ما باید بتوانیم آن را به نحو احسن و هر چه بهتر معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم تجلیل از برگزیدگان دوسالانه هنر توحیدی که در کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان از دیرباز میزبان ادیان ابراهیمی بوده و امروز هم به رسم گذشته میزبانی را حفظ کرده است.
وی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در اصفهان سال‌هاست برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند، افزود: بسیاری از توریست‌ها برای دیدن کلیساها به اصفهان سفر  می‌کنند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل دبیرخانه جشنواره هنرهای توحیدی در اصفهان،  گفت: تاسیس این دبیرخانه برای اینکه اصفهان بتواند در زمینه وحدت و هنر توحیدی حضوری اساسی‌تر داشته باشد، لازم است.
مرادخانی ادامه داد: اکنون باید گفت ما اساسا در معرفی جنبه‌های هنری‌مان در دنیا ضعیف عمل کرده‌ایم و متاسفانه نام هنری شرق با کشور چین عجین شده است در صورتی که ما  هنرمندانی داریم که اثر هنری‌شان در دنیا به‌عنوان یک گوهر هنری مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: چندی پیش در یکی از موزه‌های هنری واشنگتن شاهد معرفی هنر ایرانی در آن موزه بودم و این موضوع از یک طرف باعث خوشحالی و از طرفی دیگر باعث تاسف شد که ما نتوانستیم در سرزمین خودمان هنرمان را به نحو احسن معرفی کنیم. 
مرادخانی گفت: ما اخیرا در صدد فرستادن دو تابلوی هنری به کشور آلمان و ایتالیا هستیم و این موضوع باعث شد که یورونیوز پوشش خبری مفصل و زیادی در خصوص این موضوع بدهد و همچنین روزنامه گاردین بیان کند که جای تعجب و بسی شگفتی است که یک دولت چگونه می‌تواند با دیپلماسی هنر، نگاه دنیا را نسبت به خود تغییر دهد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خوشنویسی مظهر هنر هویتی ما است و ما باید بتوانیم آن را به نحو  احسن و هر چه بهتر معرفی کنیم و باید کاری کرد که زمانی که نام هنر شرق به گوش می‌رسد، جایگاه واقعی آن یعنی ایران در اذهان تداعی شود.
امیرخانی با بیان اینکه انتظار داریم سال آینده وزارت ارشاد از جشنواره هنرهای توحیدی حمایت‌ مالی بیشتری داشته باشد، گفت: دعوت هنرمندان دیگر کشورها به جشنواره واقعیت بین‌المللی این فضا را افزایش می‌دهد.

نظر شما