شناسهٔ خبر: 18167574 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اپل به دنبال بررسی علت انفجار آیفون 7 پلاس است

چهارشنبه هفته گذشته یک نواجوان اهل آریزونا ویدیویی از گوشی آیفون 7 پلاس خود را در حالی که درون قاب پلاستیکی ضخیمش منفجر شده بود، در توییتر منتشر کرد. اپل اکنون خبر داده که به دنبال بررسی این حادثه است. سونی در خانواده اکسپریا Z5 یکپارچه سازی حسگر تشخیص اثر انگشت با دکمه پاور را آغاز کرد اما از آن زمان تاکنون موبایل های مذکور در ایالات متحده آمریکا با اسکنر اثر انگشت غیر فعال شده فروخته می شوند و به نظر می رسد حتی اکسپریا XZs و XZ Premium نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما سونی تا پیش از این با وجود اعتراضات و گلایه های فراوان کاربران دلیلی برای اقدام خود ارائه نکرده بود. Prey یکی از گیم‌های شاخص نسل هفتم بود که میراثی خوشایند از خود به جا گذاشت. مفهوم پورتال برای اولین بار در این گیم بدرستی پیاده شد و معماهایی ساده، اما در آن زمان انقلابی را رقم زد. اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند شرکت اپل باشید حتما می‌دانید اضافه کردن موسیقی به فهرست موزیک‌هایتان از آن کارهای سخت است که به نرم‌افزار آیتیونز و رایانه احتیاج دارد حتی اگر با چنین مشکلی هم مواجه نباشید، داشتن موسیقی‌های مورد علاقه روی گوشی، حجم زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال می‌کند که می‌تواند با اپ‌ها یا محتویات بهتری پر شود. همانطور که حتما تا کنون در جریان قرار گرفته اید اخیرا شرکت همراه اول پیامک‌هایی برای مشترکانش ارسال و به آنها اعلام کرده که در قالب طرح تشویقی این اپراتور افراد مذکور می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را به طور رایگان به USIM ارتقا دهند. اما طی هفته‌های گذشته برخی مشترکان اپراتور اول که نسبت به تعویض سیم کارت خود اقدام کرده اند، مدعی‌ شده‌اند پس از تهیه سیم‌کارت‌های نسل 4 این اپراتور مشکلاتی برایشان رخ داده و در برخی موارد از سوختن سیم‌کارت‌شان انتقاد می‌کنند. البته اپراتور اول تاکید دارد سیم‌کارت‌های نسل4 همراه اول فاقد مشکل بوده و این مشکلات می تواند از سمت گوشی مشترک ایجاد شده باشد. کمپانی چینی TCL پس از معرفی KeyOne در بارسلون، وقت را تلف نکرده و می خواهد تعداد اعضای خانواده موبایل هایش با برند BlackBerry را افزایش دهد. «نیکولاس زیبل» از مدیران این شرکت به تازگی اعلام کرده که در سال جاری سه تلفن همراه دیگر را از این خانواده معرفی خواهند کرد طی نخستین روزهای کنگره جهانی موبایل 2017 در شهر بارسلون،

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، ظاهرا این کاربر یک روز پیش از انفجار آیفونش به فروشگاه اسپرینت (جایی که گوشی خود را در ماه ژانویه از آن خریداری کرده بوده است) مراجعه کرده زیرا گوشی‌اش روشن نمی‌شده است. کارمند اسپرینت به این کاربر گفته که گوشی‌اش پس از روشن شدن عملکرد عجیبی داشته است اما پس از انجام بررسی‌های مختلف مشکل خاصی پیدا نکرده و به این نتیجه رسیده که همه چیز رو به راه است.

آیفون این نوجوان تا صبح روز بعد سالم بوده است اما پس از جدا کردن گوشی از شارژر اصلی اپل و قرار دادن آن روی میز کنار تخت، گوشی ناگهان آتش می‌گیرد و از آن دود خارج می‌شود. اپل بلافاصله گوشی این کاربر را تعویض می کند و اکنون در حال انجام تست‌های مختلف است تا مشخص شود که علت دقیق این حادثه چه بوده است.

کارشناسی که در فروشگاه اپل این گوشی منفجر شده را تحویل گرفته گفته که تا به حال چنین حادثه‌ای گزارش نشده است اما بدون شک مدیران اپل اکنون نگران تکرار فاجعه‌ای مانند گلکسی نوت 7 سامسونگ هستند. انفجار باتری می‌تواند به دلیل استفاده از شارژرهای غیر استاندارد یا تعمیر باتری توسط افراد غیر حرفه‌ای صورت گیرد اما این نوجوان عنوان کرده که همیشه از شارژر استاندارد اپل استفاده کرده و پیش از مراجعه به فروشگاه اسپرینت، گوشی هوشمندش هیچ ایرادی نداشته است.

نظر شما