شناسهٔ خبر: 18167518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها موفقیت همه‌جانبه دانش‌آموزان را بیمه خواهد کرد

استان‌ها > کردستان - مدیر آموزش و پرورش سروآباد در سومین گردهمایی با روحانیون شهرستان گفت: آموزش و توانمند سازی خانواده ها موفقیت همه جانبه دانش آموزان را بیمه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سروآباد، محمد عزیزی مدیر آموزش و پروش شهرستان سروآباد، در سومین گردهمایی آموزش و پرورش سروآباد با روحانیون شهرستان، که با حضور نماینده ی مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعت، جمعی ازهمکاران و مربیان پرورشی شهرستان برگزار شد؛ گفت: آموزش و توانمند سازی خانواده ها موفقیت همه جانبه دانش آموزان را بیمه خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه، امور تربیتی یادگار و صدقه ی جاریه شهیدان رجایی و با هنر است؛ هفته ی تربیت اسلامی را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: روحانیون منطقه نقش موثری در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی و ریشه کنی کامل بی سوادی برعهده دارند و از اعضای کلیدی شوراهای همیاری مدارس در روستا ها و مناطق شهرستان اند.

عزیزی، کسب مقام برتر استانی در زمینه ی شوراهای حجاب و عفاف، و امر به معروف و نهی از منکر را دستاوردی ارزشمند برای آموزش و پرورش شهرستان خواند و اظهار داشت: این موفقیت حاصل تلاش جمعی همکاران و اعضای شوراهای همیاری مدارس خصوصاً روحانیون معزز است.

مدیر آموزش و پرورش سرواباد، با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی خطری است که اگر کنترل نشود بنیان خانواده که کانون محبت و تربیت دانش آموزان در خانه است را تهدید می کند؛ گفت: خوشبختانه شهرستان سروآباد به عنوان شهرستان سفید در این زمینه شناخته شده است اما ابزار فرهنگی و القای فرهنگ بیگانه و مغایر با اندیشه های اسلامی بسیار تیز و برنده است و همیشه باید مواظب بود؛ مع هذا تشکیل کلاس های آموزش خانواده و توانمند کردن اولیا توسط آموزش و پرورش سروآباد و توجیه آنان توسط روحانیون، در این خصوص، یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.

وی، ارتباط سطح سواد جامعه با انواع آین آسیب ها در خانواده را ارتباطی معکوس خواند و بیان داشت: بی سوادی تبعات جبران ناپذیری در جامعه برجای خواهد گذاشت و مضاف بر آن، درصد سطح سواد جامعه از آیتم های توسعه یافتگی و یا عدم توسعه ی جوامع است.

عزیزی نقش روحانیون معزز به عنوان شخصیت های ذینفوذ در مناطق شهرستان در زمینه ی افزایش پوشش تحصیلی دختران خصوصاً دانش آموزان دختر متوسطه ی اول و نیز پوشش سواد آموزان دوره های مختلف سوادآموزی را موثر خواند و با بیان اینکه قریب به صد درصد پیش دبستانی ها را نیز پوشش داده ایم، ابراز داشت: زدودن ریشه های بی سوادی نیازمند اهتمام جمعی مردم و مسئولین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد، ضمن اشاره به اینکه، تربیت فرایندی مستمر و پویاست؛ بیان داشت: تعمیق فرهنگ اقامه ی نماز در مدارس، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، کمک به جذب تارک التحصیلان و جذب و پوشش اولیا ی بی سواد و کم سواد، همدلی در زدودن ریشه های بی سوادی، شناساندن جایگاه خطیر و ارزشمند آموزش و پرورش به اولیا در تربیت و آموزش دانش آموزان، تشویق اولیا به هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان و ... از زمره ی فعالیت هایی است که، ائمه ی جمعه و جماعت شهرستان می توانند بدین طریق، حامی آموزش و پرورش باشند.

شایان ذکر است: درپایان این همایش از سوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد، لوح های تقدیر و هدایایی به روحانیون فعال و حامی برنامه های آموزش و پرورش شهرستان، اهدا گردید و از خدمات صادقانه آنان در طول سه سال اخیر به مدارس شهرستان و در نتیجه کسب موفقیت های بیشتر دانش آموزان تجلیل شد.

اجرای گروه تواشیح دانش آموزی، پخش تیزری از فعالیت های آموزش و پرورش شهرستان درابعاد مختلف تربیتی و ... از حاشیه های برگزاری این همایش بود.

گفتنی است: از مهمترین اهداف تشکیل این گردهمایی، توجیه طرح شوراهای همیاری مدارس توسط مدیر آموزش و پرورش سروآباد به عنوان ایده ای نو، متشکل از شوراها، دهیاران، مسئولین خانه بهداشت، نمایندگان انجمن اولیای مدارس، روحانیون و اشخاص ذینفوذ با هدف مشارکت همه جانبه مردم در برنامه های مشترک با آموزش و پرورش و مدارس است.

46

برچسب‌ها:

نظر شما