شناسهٔ خبر: 18164154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‎الاسلام ریاضت:

منتظر امام زمان، باید مرام فاطمی را در خود احیا کند

R1410/P1361/S4,37/CT11

حجت‎الاسلام ریاضت با بیان اینکه امام زمان(عج) با ظهورشان، حکومتی فاطمی برپا خواهد کرد، بر لزوم احیای مرام فاطمی توسط منتظران امام زمان(عج) تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‎الاسلام «محمود ریاضت» در مراسمی به مناسبت ایام فاطمیه(س) با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر اینکه دین چیزی جز حب و بغض نیست، گفت: معیار عاقبت انسان بر اساس این دو اصل مهم است.

وی با بیان اینکه انسان در دنیا، برزخ و آخرت با افراد یا اشیائی همنشین می‌شود که به آنها عشق بورزد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در اهمیت این موضوع می‌فرمایند: اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، با همان سنگ محشور خواهد شد، این جایگاه والای حب و بغض را در اسلام نمایان می‌کند.

حجت‎الاسلام ریاضت با اشاره به الگوپذیری و الگوسازی به عنوان یک اصل اساسی در زندگی یادآور شد: انسان ذاتاً نسبت به افراد سعادت‎مند، الگوسازی می‌کند. قرآن نیز از همین اصل استفاده کرده است و الگوهای مثبت و منفی را در قرآن کریم برای بشریت معرفی کرده است.

وی با اشاره به هدف‎مند بودن زندگی انسان و لزوم الگوگیری او در مسیر دستیابی به هدفش اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) با وجود اینکه خودشان برای عالم بشریت الگو هستند، در موقعیت‎هایی به معرفی الگو می‌‏پردازند. همچنان که معصوم(ع) می‌فرماید: «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ».

حجت‎الاسلام ریاضت با بیان اینکه منتظر امام زمان (عج) باید مرام فاطمی را در وجود خود احیا کند، گفت: بر اساس گزارشات، وقتی امام زمان(عج) ظهور کند، حکومتی بر اساس سلوک فاطمی برپا خواهد کرد، چراکه الگوی ایشان فاطمۀ زهرا(س) است.

وی افزود: از کسی به عنوان الگوی امام زمان(عج) نام برده شده است که امروزه کمتر به شیوه و طریق آن بزرگوار پرداخته شده است. علمای قدیم می‌گفتند اگر کسی در ابعاد مختلف زندگی‎اش مرام فاطمی را مشاهده کرد، بداند منتظر مهدی(عج) است.

حجت‎الاسلام ریاضت با بیان اینکه برای عملی کردن مرام حضرت زهرا(س) باید سیرۀ عملی ایشان را در دنیا مورد مطالعه قرار دهیم، گفت: عملکرد حضرات معصومین(ع) در دنیا معرفتی است، طوری که دنیا برایشان مزرعۀ آخرت شد. لذا باید از آنان الگو گرفت و مانند آنان عمل کرد.

وی با بیان این مطلب که حضرت زهرا(س) سه چیز از دنیا را بسیار دوست داشتند، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، نگاه به چهرۀ رسول‎الله(ص) و انفاق در راه خدا محبوب حضرت زهرا(س) در دنیا بود. انسان فاطمی و منتظر امام زمان(عج) باید با قرآن انس داشته باشد، طوری که تمام امورات خود را با آن حل و فصل کنند.

حجت‎الاسلام ریاضت با اشاره به حدیث «إنَّ شِیعَتَنا خُلِقُوا مِن فاضِلِ طِینَتِنا»، گفت: عده‎ای این حدیث را صحیح معنا نمی‌کنند و می‌‌گویند شیعیان از اضافه و زیادیِ طینت اهل‎بیت آفریده شدند، در حالیکه حضرت چنین نمی‌فرماید، بلکه می‌فرمایند شیعیان ما از برتری سرشت ما آفریده شدند. به عبارت دیگر، شیعیان ما از همان برتری‎ای که در سرشت ما وجود دارد، آفریده شدند و این یعنی همانطور که سرشت ما سرشت برتر است، سرشت شیعۀ ما نیز سرشت برتر است.

در ادامه می‌توانید صوت کامل سخنرانی حجت‎الاسلام ریاضت را بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

نظر شما