شناسهٔ خبر: 18164054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دستور رئیس مجلس به دیوان محاسبات برای رسیدگی به تخلفات مسئولان حتی پس از پایان مسئولیت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید با متخلفان برخورد شود و این‌گونه نباشد که اگر کسی تخلف کرد، بتواند از تخلفاتش فرار کند، از این رو به دیوان محاسبات دستور داده شد که پس از پایان دولت‌ها نیز به تخلفات آنها رسیدگی کند.

صاحب‌خبر -



به گزارش  فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم روز یکشنبه هشتم اسفند مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور درباره بررسی اسناد نفتی در سال‌های 87 تا 91 و طبق بند (ز) تبصره یک این لایحه، گفت: تخلفات صورت گرفته غالباً و قریب به اتفاق پس از اینکه دوره آقایان تمام می‌شود، دیوان محاسبات فرصت می‌کند که تخلفات را به مجلس ارسال کند که مثلا رئیس‌جمهور یا وزیری در جایی تخلف کرده است.
وی اظهار داشت: زمانی گفته می‌شد که تخلف وزرا یا رئیس‌جمهور به رئیس مجلس گزارش شود، یعنی زمانی که آنها حیات سیاسی دارند؛ باید گزارش تخلفات به رئیس مجلس ارائه شود تا اگر نیاز به استیضاح یا سوال داشت، در این باره اقدام شود.
لاریجانی گفت: اشکالی در این خصوص وجود داشت که آیا پس از آنکه دوره خدمت وزرا یا رئیس‌جمهور تمام شد، می‌توان به تخلفات آنها رسیدگی کرد یا خیر؟ یا باید همانند سایر امور به وضعیت آنها رسیدگی شود؟
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با متخلفان برخورد شود و این‌گونه نباشد که اگر کسی تخلف کرد، بتواند از تخلفاتش فرار کند، از این رو به دیوان محاسبات دستور داده شد که پس از پایان دولت‌ها نیز به تخلفات آنها رسیدگی کند.

برچسب‌ها:

نظر شما