شناسهٔ خبر: 18162665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست بررسی مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر

تاکید یک نماینده مجلس بر نتیجه‌بخش نبودن اعدام در مبارزه با مواد مخدر

71565

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با مجازات اعدام نمی توانیم به سر منزل مقصود برسیم، مطرح کرد: آنچه مبارزه کردیم مبارزه با معلول بوده و دستمان به علت نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یحیی کمالی پور در نشست تخصصی مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر که از سوی انجمن حقوق شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان اینکه ما از الان شرایط سخت‌تری در پیشرو داریم، هر چه این قانون و طرح تعدیل مجازات اعدام مواد مخدر به تصویب نزدیک شود التهابات بیشتری در پیش داریم، گفت: در همین شرایط فشارهای زیادی وارد شد که نمایندگان مجلس را متهم به حمایت از قاچاقحیان مواد مخدر کردند.

وی گفت: سی و اندی سال در حوزه اعتیاد مبارزه کردیم نه تنها کاهش نداشتیم بلکه به ٤ میلیون هم افزایش دادیم. زمان دسترسی به مواد مخدر را به کمتر از ربع ساعت رساندیم. بر اساس آمار غیر رسمی بالای چندین هزار نفر را اعدام کردیم و قریب ۵۵۰۰ نفر  هم منتظر اعدام بودند که تا الان ٢٠٠ تا ٣٠٠ نفرشان اعدام شدند.

این نماینده مجلس افزود: سوء مصرف مواد مخدر خانمان سوز شده، صدها مشکل اجتماعی دیگر داریم، در بحث خانواده‌های زندانیان مصیبت داریم اما می‌دانم و لمس کردم فاصله عفاف تا فساد یک خانواده به کمتر از یک ماه رسیده است. می‌دانم فرزندان این افراد راه پدرانشان می‌روند ما وظیفه داریم تا انتهای کار بایستیم و ضرورت است این قانون اصلاح شود.

کمالی پور تاکید کرد: با اعدام یک‌نفر نمی توانیم یک خانواده را اصلاح کنیم بلکه فرزندانشان معاند نظام می شوند. جامعه حقوقی ما در مقابله این هجمه‌ها باید ادله‌ای مثبت ارائه دهد، همه ما برای دفاع از انسانیت موظفیم، عدالت چیزی بالاتر از اجرای مر قانون است و آن توجه به شخصیت افراد است. کسی که به خاطر نداری دست به این کار می‌زند، کسی که به خاطر خرج بیماری کودکش دست به این کار می زند آیا باید اعدام شود؟

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مجازات اعدام نمی‌توانیم به سر منزل مقصود برسیم، تصریح کرد: باید برای جان انسان‌ها ارزش قائل شد، آنچه می‌تواند جامعه ما را پر از امید کند این است که هر کس را به آن میزان مجازات کنیم که حقش است. ‌آنچه مبارزه کردیم مبارزه با معلول بوده و دستمان به علت نرسیده است.

انتهای پیام

نظر شما