شناسهٔ خبر: 18162586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر اعتبارات صندوق امداد ولایت کشور خبر داد

تاسیس ۳۰ شعبه صندوق امداد ولایت در ۲۸ استان کشور‌

R7872/P1377/S6,58/CT12

مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور گفت: ۳۰ شعبه در ۲۸ استان کشور تاسیس شده که سه شعبه دیگر تا پایان سال جاری افتتاح و به زودی همه شعبه‌ها به عضو شبکه شتاب وصل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد هرمزگان، احمد حسین سوری مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور با بیان اینکه یکی از وظایف که به عهده کمیته امداد گذاشته شده است تشکیل صندوق قرض‌الحسنه است اظهارداشت: تشکیل صندوق قرض الحسنه به منظور سپرده گذاری خیران، نیکوکاران و مردم برای اعطای تسهیلات به مددجویان و نیازمندان در اسفند 94 در 59 ماده به نام ( صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ) به تصویب  رسید  و تمامی مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شد.

وی با اینکه این صندوق با سرمایه اولیه یک هزار میلیارد ریال تاسیس شد، بیان‌داشت: وام‌های کارگشایی که توسط صندوق قرض الحسنه پرداخت می ‌شود،  براساس الزامات بودجه 50 میلیون ریال است که در سال 94 روزانه یک هزار فقره وام پرداخت شده است.

مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور تصریح‌کرد: چشم انداز این صندوق با مواردی  هم چون رعایت اصول شرعی و بانکداری، افزایش اعتماد عمومی، سرعت در ارائه خدمات به مددجویان و نیازمندان، تسیهل در ضمانت وام گیرنده، جذب سپرده‌گذاری توسط خیران و مردم تشکیل شده است .

سوری با بیان اینکه ارزش قرض الحسنه بیشتر از صدقه است، گفت: صدقه 10 برابر و قرض الحسنه 18 برابر ثواب دارد .

مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش در اولویت خدمت رسانی هستند بیان‌کرد : خیران به دو صورت می‌توانند سپرده‌گذاری کنند، سپرده وجوه اداره شده و سپرده‌گذاری عادی که در این سپرده‌گذاری براساس ضوابط قرض الحسنه، تسهیلات به متقاضی وام پرداخت می‌شود و در سپرده‌گذاری وجوه اداره شده که خود خیر می‌تواند افرادی را معرفی کند و با نوع ضمانت که تشخیص می‌دهند از صندوق قرض‌الحسنه تسهیلات دریافت کند.

سوری ادامه داد: برتری این صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با سایر صندوق‌ها، عدم دریافت جریمه دیرکرد در پرداخت اقساط، عدم نیاز به سپرده‌گذاری (مددجویان کمیته امداد) برای دریافت وام، حداقل کارمزد سه درصدی تسهیلات این صندوق است.

مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور در پایان گفت: 30 شعبه در 28 استان کشور تاسیس شده که سه شعبه دیگر تا پایان سال جاری افتتاح و به زودی همه شعبه‌ها به عضو شبکه شتاب وصل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما