شناسهٔ خبر: 18162566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تظاهرات گسترده مردم بحرین یک شب مانده به «آخرین» دادگاه شیخ عیسی

یک شب پیش از برگزاری آخرین جلسه دادگاه رهبر شیعیان بحرین، مردم این کشور با حضور در خیابان ها بر حمایت خود از شیخ عیسی قاسم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شکه اجتماعی المیدان، مردم بحرین و حامیان آیت الله عیسی قاسم رهبر این کشور برای اعلام حمایت از ایشان به خیابان ها آمده و دست به تظاهرات مسالمت آمیز زدند.

مردم بحرین امروز در نقاط مختلف این کشور بنا به دعوت علمای بحرین با پخش اعلامیه‌هایی بر دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم رهبر خود تأکید کردند؛ قرار است آخرین جلسه محاکمه ایشان فردا دوشنبه برگزار شود.

در بیانیه علمای بحرین که روز شنبه منتشر شد، تاکید شده است: دفاع از آیت الله عیسی قاسم تا پای جان، واکنش و اقدامی شرعی و فقهی در برابر هر نوع حماقت حکام بحرین علیه ایشان است.

یکی از مسئولان دستگاه قضایی بحرین اعلام کرده بود که دادگاه این کشور جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را ۲۷ فوریه (نهم اسفند) برگزار می کند و این جلسه آخرین جلسه محاکمه وی خواهد بود.

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین در اوایل بهمن و همزمان با برگزاری جلسه قبلی دادگاه شیخ عیسی اعلام کرد: طی شب گذشته (۱۱ بهمن) ۱۵۰ هزار بحرینی در ۴۸ منطقه به منظور اعلام حمایت از شیخ عیسی قاسم، تظاهرات کردند.

آیت‌الله عیسی قاسم پیشتر به اتهامات واهی توسط آل خلیفه سلب تابعیت و محکوم شد.

رژیم آل خلیفه از سال ۲۰۱۱ به سرکوب شدید مخالفان و رهبران مذهبی در این کشور پرداخته است.

نظر شما