شناسهٔ خبر: 18162545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فراخوان بحرینی‌ها برای تظاهرات شبانه

تسنیم

فعالان بحرینی از مردم این کشور خواستند تا امشب در محکومیت محاکمه غیرقانونی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تظاهرات کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، رژیم آل خلیفه قصد دارد فردا آیت‌الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور را محاکمه کند.
 
پیش از این نیز برخی گروه‌های بحرینی از جمله ائتلاف 14 فوریه در بیانیه‌ای از مردم خواسته بودند تا به نشانه دفاع از آیت‌الله قاسم، کفن بر تن کرده و در میادین و خیابان‌ها حاضر شوند.
 
علمای بحرین روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کردند که دفاع از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تا آخرین نفس، واکنش شرعی و فقهی به هرگونه حماقت از سوی رژیم علیه ایشان است.
 
علمای بحرین در این بیانیه درباره هرگونه ماجراجویی یا اقدام علیه شیخ عیسی قاسم به رژیم آل خلیفه هشدار دادند و گفتند که وضعیت کشور به جایی رسیده که دیگر تحمل هیچگونه ماجراجویی یا مانور را ندارد.
 
علمای بحرین همچنین از رژیم آل خلیفه خواستند که خواسته‌های مردم را برآورده و حمله به دین را متوقف کرده و بر راه حل‌های سیاسی تکیه کنند.

حکومت بحرین 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به نام‌های «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.
 
شهروندان بحرینی از بیش از 8 ماه قبل به منظور دفاع از شیخ عیسی قاسم در اطراف منزل این روحانی برجسته در منطقه الدراز تحصن کرده‌اند.
 
بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردمی است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما