شناسهٔ خبر: 18162399 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تشکیل ۵۰۰ شعبه ویژه مبارزه قاچاق در کشور

- همشهری آنلاین: هم‌اینک ۵۰۰ شعبه اختصاصی مبارزه با قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است و هر شهرستانی شعبه اختصاصی مرتبط با قاچاق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سیدعلی معصومی مدیرکل حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در نشست با خبرنگاران گفت: بر اساس آیین نامه ماده 11 این قانون قرار شد شعب اختصاصی مبارزه با قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شود و هم اینک 500 شعبه در سراسر کشور تشکیل شده است و حتی در یک شهرستان نیست که شعبه اختصاصی مبارزه با قاچاق نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه افزود: همچنین روسای دادگستری‌ها می توانند به دادگاه‌های انقلاب برای مبارزه با قاچاق ابلاغ ویژه صادر کنند که در همین زمینه در تهران ده شعبه ویژه تجدیدنظر خواهی و همچنین در 9 استان به صورت منطقه ای ابلاغ صورت پذیرفته است.

معصومی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌های قاچاق از حدود یک سال به 75 روز کاهش یافته است، گفت: در صدد هستیم این روند باز هم کاهش یابد.

مدیرکل حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : ایجاد سامانه پرونده‌های محکومان قاچاق از دیگر برکات اجرای این آیین نامه است که مبارزه با قاچاقچیان حرفه ای را تشدید خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای آیین نامه ماده 13 قانون درباره شناسه دارکردن کالاهای هدف قاچاق گفت : کمیته های تخصصی ذیل هر کالا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت تشکیل شده است و هم اینک کالاهای سلامت محور با برچسب سلامت صادر می‌شود.

وی افزود : همچنین کد گذاری گوشی تلفن همراه از طریق ریجستری به زودی اجرایی خواهد شد و کددار کردن سیگار هم در زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

مدیر کل حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تدوین آیین نامه مواد پنج و شش قانون درباره ایجاد سامانه شناسایی مبارزه با قاچاق و همچنین ایجاد سامانه تجاری کشور گفت: زیرسامانه‌های این سامانه در حال ایجاد است و برخی از آنها به صورت آزمایشی و به صورت موفقیت آمیزی به نتیجه رسیده است.

نظر شما