شناسهٔ خبر: 18162356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

دیده‌بان حقوق بشر دولت کردستان را متهم کرد

سازمان دیده بان حقوق بشر دولت اقلیم کردستان را به بازداشت مردان و پسرانی متهم کرد که از نبرد در موصل فرار کرده بودند.

صاحب‌خبر -
به گزارش القدس العربی، این سازمان که مقرش در نیویورک است، در گزارشی که امروز (یک شنبه) منتشر شد، اعلام کرد که نیروهای دولت اقلیم کردستان بیش از ۹۰۰ مرد و پسر را بازداشت کرده‌اند که از پنج اردوگاه و منطقه در اربیل در بین سال ۲۰۱۴ تا اواخر ژانویه ۲۰۱۷ بیرون آمده بودند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که این افراد برای مدت زمانی تا چهار ماه در حبس بودند بدون آنکه بتوانند با خانواده‌هایشان تماسی داشته باشند یا اطلاعاتی از آنها به خانواده‌هایشان داده شود.

این سازمان تاکید کرد که گزارش‌هایی را در مورد بیش از ۹۰۰ بازداشت از منابع مختلف از جمله مسئولان در اردوگاه الخازر و جوامع محلی و افراد مقیم در این اردوگاه جمع آوری کرده است.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که نتوانسته‌ است در مورد افرادی که هنوز در حبس هستند، تحقیق کند و نتوانسته به اطلاعاتی در مورد این مساله دست یابد که آیا به آنها اجازه داده می‌شود تا با خانواده‌هایشان در تماس باشند و یا اینکه آیا به اطلاع خانواده‌هایشان رسیده است که آنها کجا هستند.

این سازمان تاکید کرد که ۸۵ مورد دیگر را ثبت کرده است که در جریان آن، نزدیکان افراد متهم به تروریسم اعلام کردند که هیچ چیزی از سرنوشت و مکان حضور نزدیکان بازداشت شده‌گان نمی‌دانند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که مسئولان عراقی و دولت اقلیم کردستان باید دست به تلاش‌هایی بزنند تا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به اعضای خانواده‌ها درخصوص وضعیت تمامی بازداشت شدگان اطلاع رسانی کنند و همچنین انجام تحقیقات قضائی مستقل درخصوص این بازداشت‌ها تضمین شود و به بازداشت شدگان اجازه داده شود تا وکیل داشته باشند.

نظر شما