شناسهٔ خبر: 18162319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت نام چهار داوطلب برای انتخابات میان دوره ای مجلس در اصفهان

چهار نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی فرمانداری اصفهان عصر یکشنبه اعلام کرد: در نخستین روز نامنویسی از داوطبان مرحله اول انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چهار داوطلب با مراجعه به این فرمانداری ثبت نام کردند.
نامنویسی از داوطلبان مرحله اول انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز(یکشنبه) در فرمانداری اصفهان آغاز شد.

 شهرستان اصفهان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، انتخابات منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
بنابراین، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
با دستور وزیر کشور همزمان با آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس، داوطلبان به مدت یک هفته تا 14اسفند فرصت دارند به فرمانداری شهرستان اصفهان و یا با مراجعه به ستاد انتخابات کشور ثبت نام کنند.

براساس اعلام فرمانداری اصفهان، داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی به هنگام ثبت نام باید اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صحفات آن، 10 قطعه عکس جدید سه در چهار، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرک معتبر مبنی بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی خود را به همراه داشته باشند.
شهرستان اصفهان برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای 845 شعبه اخذ رای بود.

انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.



انتهای پیام/م

نظر شما