شناسهٔ خبر: 18161888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر ارشاد در اصفهان:

دانشگاه هنر اسلامی در اصفهان احیا می‌شود

R41346/P1377/S6,51/CT11

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از احیای دانشگاه هنر اسلامی در اصفهان خبر داد و گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با استاد فرشچیان صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی مرادخانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار نخستین دوسالانه ملی هنر توحیدی در اصفهان اظهار داشت: مذاکراتی انجام شده تا این جشنواره را یک سال در میان با وضعیت متفاوت‌تری برگزار کنیم تا در سطح بین المللی مطرح شود.

وی با اشاره به موضوع ادیان توحیدی گفت: با توجه به پتانسیلی که اصفهان در این زمینه دارد تصور می‌کنیم این شهر در آینده چندین جشنواره از این قبیل را میزبان باشد، برای این کار قطعا باید اتفاقات مهمی را در این راستا رقم بزنیم، از جمله جاذبه‌هایی را باید برای اهالی هنر در داخل و خارج از کشور ایجاد کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به ویژه در هنر خوشنویسی صاحب ظرفیت‌های بسیاری هستیم، بر این اساس امسال کارهای خوبی صورت گرفت اما برای سال آینده باید اقدامات ما گسترده‌تر باشد تا هنرمندان داخلی و خارجی یا حتی هنرمندانی که علاقه‌مند به خوشنویسی هستند به این سمت سوق داده شوند.

وی گفت: چندی پیش چندین فرد از الجزایر برای فراگیری خط ایرانی و خوشنویسی بورسیه شدند و ما در حال حاضر سمت توسعه این حوزه می‌رویم، هنر حوزه‌ای هویتی است و بخشی از داشته‌های ما به شمار می‌رود، البته در بخش نگارگری باید کارهای بیشتری انجام دهیم.

مرادخانی تصریح کرد: با استاد فرشچیان نیز در این مورد صحبت شده تا احیای دانشگاه هنر اسلامی و هنرهایی که در این زمینه مدنظر هستند مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما