شناسهٔ خبر: 18161839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی :

پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین سال 96 افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -


عباس آخوندی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین اظهار داشت: دو خطه کردن مسیر راه‌آهن زنجان-قزوین از پروژه‌های مهم توسعه ریلی ایران است که در سفر مقام معظم رهبری به آن تأکید شده بود.
وی طول خط دوم محور زنجان-قزوین را 172 کیلومتر برشمرد و گفت: کار ریل‌گذاری در چهار قطعه تقسیم‌بندی و اجرای آن توسط پیمانکاران آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز رسمی عملیات اجرایی این پروژه ابراز کرد: اقداماتی از جمله برگزاری مناقصه‌ها و تجهیز کارگاه پیش از این انجام شده و اقداماتی از جمله خرید ریل و کارهای فنی و ایجاد شبکه فیبر نوری در کنار ریل‌گذاری در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: تلاش داریم با ثبت رکوردی در اجرای پروژه‌های ناوگان ریلی، خط دوم راه‌آهن زنجان – قزوین را تا پایان سال 96 به اتمام برسانیم و در اختیار مسافران حوزه شمال‌غرب قرار دهیم.
وی ارزش پروژه‌های ریلی قابل افتتاح در دهه فجر امسال را یک هزار و 390 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 730 میلیارد تومان معادل 198 کیلومتر به احداث خطوط ریلی جدید اختصاص دارد.
آخوندی با اشاره به اجرای پروژه‌های دوخطه کردن خطوط ریلی به منظور افزایش سرعت و جابه‌جایی بیشتر بار و مسافر ابراز کرد: 496 کیلومتر با سرمایه‌گذاری بیش از 550 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: با اقدامات زیر بنایی اجرا شده خطوط ریلی به شکل اتوماتیک اداره می‌شود و راه‌آهن به سمت اداره کردن خطوط به شکل تمام اتوماتیک پیش می‌رود.

نظر شما