شناسهٔ خبر: 18159260 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زنجان، میزبان جشنواره اختراعات و ابتکارات «رویش سبلان»

نمایندگی زنجان

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: جشنواره اختراعات و ابتکارات «رویش سبلان»، ۱۰ و ۱۱ اسفند در زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «وحید رشتچی» در نشست خبری امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای تأسیس بنیاد نخبگان در استان زنجان تاکنون ۴۰۰ نفر از تسهیلات ویژه حمایت نخبگان بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: افراد در هر سطحی چنانچه خود را حائز شرایط نخبگی می‌دانند، می‌توانند به سایت ملی و سایت بنیاد در استان مراجعه و پس از مطالعه آئین‌نامه‌های مرتبط، چنانچه حائز شرایط بودند فرم‌های ثبت‌نامی را تکمیل کنند و پس از احراز شرایط، از سوی بنیاد مورد حمایت قرار گیرند.

رشتچی با اشاره به این‌که بنیاد ملی نخبگان فعالیت‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای مشمولان فعالیت‌های نخبگانی است که از جمله آن که امسال در قالب اردوی جهادی برگزار شد، حضور دانشجویان دندان‌پزشکی در روستاهای استان و ارایه خدمات مربوطه بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح «شهاب» که مجری این طرح اداره‌کل آموزش و پرورش و تأمین‌کننده بودجه و ناظر، بنیاد ملی نخبگان است، گفت: امسال ۱۸ هزار دانش‌آموز مقاطع چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در مناطق یک و دو زنجان و شهرستان‌های خدابنده، خرم‌دره، ابهر و ایجرود مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که طرح «شهاب» یک برنامه ملی برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در میان دانش‌آموزان است، افزود: سال آینده نیز ۸ منطقه دیگر در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند و به این ترتیب کل مناطق استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

رشتچی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش سبلان که امسال به میزبانی زنجان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره به مدت دو روز در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه امسال در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره ویژه استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان است که توسط بنیاد نخبگان استان و با همکاری جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار می‌شود.

رشتچی با اشاره به طرح‌های ارسال شده به این جشنواره که در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه برق و مکانیک، کشاورزی و صنایع غذایی، شیمی، پتروشیمی، پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی بودند، تصریح کرد: ۲۱۳ طرح برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کردند که در مرحله اولیه ۱۳۷ طرح مورد پذیرش قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما