شناسهٔ خبر: 18158388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2000 دانشجو از سیستان و بلوچستان به مناطق عملیاتی اعزام می شوند

زاهدان - ایرنا - مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 2 هزار دانشجو از دانشگاههای استان از 12 تا 20 اسفند در سه مرحله به مناطق عملیاتی بازمانده از هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

علیرضا کیخا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 60 درصد از این دانشجویان دختر و 40 درصد پسر هستند که به صورت جداگانه به مناطق عملیاتی باقی مانده از دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.
وی بیان کرد: دانشجویان در مدت هفت روز سفر خود به جنوب کشور از مناطق عملیاتی شلمچه، دو کوهه، طلائیه، شرحانی، هویزه و اروند بازمانده از دوره هشت سال دفاع مقدس دیدن می کنند.
وی افزود: ستاد راهیان نور امسال علاوه بر دانشجویان، روسا و معاونان فرهنگی دانشگاه ها را نیز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهد کرد.
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 2 هزار و 100 نفر با 50 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
کیخا اظهار داشت: 400 دانشجوی اهل سنت پارسال از دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان به این سفر معنوی اعزام شدند که امسال پیش بینی بر بیشتر شدن این آمار است.
وی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور همه ساله در اسفندماه با هدف ایجاد روحیه خودباوری، آشنایی با فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت، تبیین زوایای مختلف و پنهان جنگ تحمیلی و آشنایی با واقعیت ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس برگزار می شود.
به گزارش ایرنا حدود 100 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند.
3213 ** 3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

نظر شما