شناسهٔ خبر: 18158374 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فهرست پرفروش‌های صهبا/ «کریمانه» به پرمخاطبان پیوست

گروه ادب: انتشارات صهبا پنج عنوان از کتاب‌هایش را در فهرست پرفروش‌های سال جاری منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، موسسه ایمان جهادی – صهبا مجموعه‌ای است که با تمرکز بر روی بیانات و منویات و سخنان مقام معظم رهبری به تهیه و تولید آثار در دو بخش کتاب و گفتار می‌کنند که با توجه به منابع سخنرانی‌ها، آرشیو روزنامه‌ها و… تهیه می‌شود. این آثار در راستای رفع نیازهای فکری و فرهنگی نسل جدید انقلاب منتشر می‌شوند.
بخش انتشارات این مؤسسه تاکنون کتاب‌های متعددی را به چاپ رسانده که از میان آنها آثاری زیادی هم در شمار پرمخاطبان قرار گرفته است، از جمله این آثار که در سال جاری پرفروش شده‌اند پنج عنوان کتاب «انسان 250 ساله»، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «دغدغه‌های فرهنگی»، «کریمانه» و «قرارگاه‌های فرهنگی» است.
«انسان 250 ساله»
این کتاب که برای نخستین بار در سال 1390 به چاپ رسیده است و اکنون چاپ 64 آن در بازار نشر موجود است. این اثر بيانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سياسی ـ مبارزاتی ائمه معصومين(ع) را دربرمی‌گیرد و نگاه تحليلی به سيره ائمه(ع) داشته و در پی اثبات ادعايی تازه در مورد زندگی ايشان است؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌ای معتقدند که زندگی اين بزرگواران، با وجود تفاوت ظاهری، يک حرکت مستمر و طولانی است که از سال دهم هجری آغاز شده و تا 250 سال ـ تا آغاز غيبت صغری ـ ادامه پيدا می‌کند. 
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»
این کتاب حاصل برگزاری بيست و‌ هشت جلسه قرآنی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در ماه مبارک رمضان 1353 است و بررسی اصول مبنايی مطرح در انديشه اسلامی، با رويکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ، با محور قرار دادن قرآن کريم است. سخنران با محور قراردادن تعدادی از آيات در هر جلسه، ابعاد اصول توحيد، نبوت و ولايت را برای مخاطبان تبیین کرده است. این کتاب اکنون به چاپ هشتم رسیده است.
«دغدغه‌های فرهنگی»
این کتاب برای نخستین بار در سال 1392 به چاپ رسید و در حال حاضر به سی و ششمین چاپ خود رسیده است. این اثر شرح مزج يکی از بيانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 است. در اين کتاب بعد از فصل اول که «طرح دغدغه» است، در فصل‌های «منشأ انقلاب اسلامی»، «فرهنگ و هنر ايران و انقلاب» و «جريان روشنفکری» به شرح تاريخچه جريان فرهنگی ايران بعد از ورود اسلام تا زمان پيروزی انقلاب می‌پردازد. در ادامه کتاب مطالب پيرامون تهديدات و توقعات انقلاب از جبهه فرهنگی تبیین شده است.
«کریمانه»
کتاب «کریمانه» که مهرماه امسال روانه بازار نشر شده، اکنون به چاپ دوم رسیده است، این اثر روايتی داستانی از ديدارهای مقام معظم رهبري با خانواده‌های شهدا که سال 84 در جريان سفر ايشان به استان کرمان صورت گرفته، است. این اثر با به تصویر کشیدن متن و حاشيه‌های بسيار مهم و جذاب دیدارهای حضرت آقا با خانواده‌های شهدا در کرمان، جلوه‌ای از خورشید فروزان انقلاب اسلامی را نمایان می‌کند.
«قرارگاه‌های فرهنگی»
این کتاب ادامه کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» است و در آن، مقام معظم رهبری، بايدها و نبايدهای فعالیت‌های فرهنگی را برشمرده‌اند، از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به سپردن کار به مردم، لزوم داشتن مبانی فکری قوی، تشکيلات منظم و منسجم، تقوا و تهجد فردی و جمعی، مواظبت در مسائل مالی و پرهيز از افراط و تفريط در هزينه‌ها، اخلاص و کار کردن با چراغ خاموش و بدون تابلو و الگوهايی مانند شهيد مطهری، شهيد بهشتی، شهيد باهنر، شهيد آوينی و مرحوم حاج‌عبدالله والی اشاره کرد. این اثر دوازدهمین چاپ خود را تجربه می‌کند و برای نخستین بار در سال 93 به چاپ رسید.

نظر شما