شناسهٔ خبر: 18158364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مجلس تصویب کرد:

وزارت نفت مکلف به تامین ۴میلیون قیر رایگان برای ۵ دستگاه دولتی شد

نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند چهار میلیون تن قیر رایگان به پنج دستگاه دولتی در سال ۹۶ اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه ۱۳۹۶ کل کشور، با تصویب بند (ه) تبصره یک لایحه، وزارت نفت را نسبت به اختصاص چهار میلیون تن قیر رایگان در سال آینده برای مصارف برخی دستگاهها مکلف کرد.

بر اساس این مصوبه، «شرکت ملی نفت ایران موظف است از منابع خود معادل ریالی چهار میلیون تن قیر (VB) رایگان تا سقف مبلغ سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به نسبت سیزده‌ درصد(۱۳%) در اختیار وزارت جهاد کشاورزی(سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور)، جهت خاک‌ پوش (مالچ) با قیرآبه (امولوسیون)، پنجاه و چهار درصد(۵۴%) در اختیار وزارت راه وشهرسازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راههای روستایی و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، هفده درصد(۱۷%) در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها، سیزده درصد(۱۳%) در اختیار وزارت کشور(سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر و سه درصد(۳%) جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) قرار دهد و در حسابهای فی مابین خود و خزانه داری کل‌کشور اعمال و با آن تسویه کند.

شرکت ملی نفت ایران مکلف است تا پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به تحویل کامل قیر (VB) به دستگاههای اجرائی ذی‌ربط اقدام کند. این دستگاهها مکلفند با رعایت شاخصهای مربوطه نسبت به ابلاغ سهم هریک از استان‌ها حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون اقدام کنند.

گزارش عملکرد این بند به‌صورت سه‌ماهه توسط دستگاههای اجرائی ذی‌ربط به کمیسیون‌های عمران و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود».

این بند با ۱۷۵ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

نظر شما