شناسهٔ خبر: 18158339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حامی مالی حریف اصلی ووشو بانوان

نایب رییس فدراسیون ووشو گفت: کمبود حامی مالی همچنان مشکل اصلی ووشو بانوان کشور است.

صاحب‌خبر -

حامی مالی حریف اصلی ووشو بانوانشهین نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره پایان لیگ برتر ووشو بانوان گفت: مسابقات خوبی را امسال برگزار کردیم اما کمبود حامی مالی همچنان مشکل لیگ برتر ووشو بانوان است که این موضوع باعث شده تیم های زیادی در مسابقات حاضر نباشند.

وی افزود: در حاشیه مسابقات کشوری با تیم های استانی رایزنی کردیم تا سال آینده در لیگ برتر بانوان تیم‌داری کنند و با موافقت چند استان روبرو شده ایم که یکی از آنها استان قم است.

نایب رییس فدراسیون ووشو گفت: با قمی ها صحبت کردیم که با توجه به پیشرفت ووشوکارانشان، اگر در لیگ برتر شرکت کنند با انجام تمرین و مسابقه مداوم می توانند پیشرفت بیشتری در مسابقات کشوری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر مشکل بودجه حل شود برای سال آینده حدود هشت تیم در لیگ برتر بانوان شرکت می کنند.

نظری در خصوص مربیان چینی تیم های ملی تالو و ساندا بانوان گفت: با همان 2 مربی چینی قبلی قرارداد همکاری امضا کرده ایم. "ژنگ ینان" سرمربی تیم ملی ساندا با شروع اردوهای تیم ملی اوایل خرداد به ایران می آید اما "لی شو یان" سرمربی تیم ملی تالو سه ماه است که در ایران دوره های آموزشی برگزار می کند و در رقابت های کشوری جوانان و بزرگسالان هم ناظر فنی بود.

وی در مورد برگزار نشدن رقابت های ووشو بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه جمهوری آذربایجان در ووشو بانوان جایگاهی ندارد، در بازی‌های کشورهای اسلامی هم مسابقات ووشو بانوان برگزار نمی شود در غیر این صورت بانوان ایران می توانستند به مدال های زیادی دست یابند. در بخش مردان هم تنها رقابت های ساندا برگزا ر می شود.

نایب رییس فدراسیون ووشو در خصوص برپایی اردوهای آماده سازی تیم های ملی در سال آینده گفت: از خرداد سال آینده اردوهای تیم جوانان برای حضور در مسابقات رده های سنی آسیا برپا می شود. این پیکارها اواسط شهریور به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود. تیم ملی در رقابت های جهانی روسیه که اوایل مهر سال آینده برگزار خواهد شد، از خرداد 96 آماده می شود. اردوهای تیم دانشجویان را هم برای یونیورسیاد در پیش داریم.


نظر شما