شناسهٔ خبر: 18158308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسئول در راه و شهرسازی:

استان اصفهان 10 درصد بافت فرسوده کشور را دارد

اردستان، کاشان - ایرنا - رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان صفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن 10 درصد بافت فرسوده کشور طبق آمار موجود 40 درصد جمعیت را در این بافت جای داده است.

صاحب‌خبر -

منصور فخاریان روز یکشنبه در حاشیه شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان اردستان در گفت و گو با ایرنا افزود: در پهنه ای که بعنوان شهر بازآفرینی کار می کنیم پهنه های بافت تاریخی، نابسامانی مبانی شهرها، ناهمگونی شهری، پیشینه روستایی و اسکان های غیر رسمی وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون در 21 شهرستان استان ستاد بازآفرینی شهری را تشکیل داده ایم تصریح کرد: هدف از تشکیل این ستادها هم افزایی بین دستگاه ها برای بازآفرینی و توسعه همه جانبه شهرها در زمینه اقتصادی، فرهنگی، سلامت، اجتماعی، محیطی و تولیدی برای ارتقا زندگی مردم خواهد بود.
فخاریان افزود: محله هایی که در محدوده بافت فرسوده است شناسایی شده و نسبت به اولویت بندی و تقسیم کار بین دستگاه های ذیربط جهت پیگیری امور اجرایی اقدام لازم صورت گرفته است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: از محل اعتبارات ملی و استانی به محدوده هایی که مصوبه شهرها را داشته باشند تسهیلات پرداخت می شود.
فخاریان تسهیلات پرداختی را شامل وام مقاوم سازی 200 میلیون ریالی با کارمزد 4 درصد، وام نوسازی به مبلغ 300 میلیون ریال، طرح بازآفرینی و تجمیع پلاک وام ودیعه 200 میلیون ریالی با 4 درصد کارمزد ذکر کرد.
وی گفت: در اصفهان، کاشان، خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا و مبارکه مطالعات طرح های بازآفرینی تمام شده و مصوبات ستاد شهرستانی و استانی را گرفته ایم.
وی تنها راه نجات شهرستان ها را اجرای امر بازآفرینی با تعامل بین دستگاه ها و ایجاد یک مدیریت واحد و برنامه جامع اقدام مشترک اعلام و خاطر نشان کرد: این ستاد می تواند آن را با مشارکت، همکاری و همفکری مردم اجرایی کند.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

نظر شما