شناسهٔ خبر: 18158216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب:

۲شهید گمنام چهارشنبه در اهواز تشییع می شود/تشییع ۱۰شهیددر خوزستان

اهواز - فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب گفت: دو شهید گمنام عملیات های بدر و شرق دجله و همچنین تک دشمن بین زویدات و عراق، روز چهارشنبه در اهواز تشییع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس ممبینی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دو قرن اخیر کشور ما کشور پهناوری بود و از اوایل دوره قاجار هر وقت به کشور ما حمله ای می کردند بدون جنگ فیزیکی هر بار تکه ای از کشور ایران جدا می شد.

وی افزود: از روزهای اول انقلاب توسط گروهک ها و مزدوران داخلی و سپس شخصی قدرت طلب به نام صدام پشتیبانی شده و جنگ بر علیه ایران تحمیل شد. همچنین هزار و ۷۰۰ روستای مرزی و ۱۲ شهر مرزی توسط دشمن در روزهای ابتدایی جنگ اشغال شد.

فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب تصریح کرد: قرار بود خوزستان را سه روزه و کشور ایران را یک هفته ای اشغال کنند و خوزستان را به عنوان استان نوزدهم از پیکره ایران جدا کنند.

ممبینی با اشاره به اینکه تاکنون قریب به پنج هزار نفر دیگر مفقودالاثر داریم، بیان کرد: جنگ را تحمیل کردند ولی امام و مردم را نشناختند. هشت سال جنگ نابرابر و بیش از ۴۳ کشور و بلوک شرق و غرب هر دو حامی صدام بودند.

وی عنوان کرد: شهدای دفاع مقدس یکی پس از دیگری توسط گروه های تفحص در بیابان های غرب و جنوب کشور پیدا می شوند، هرچند که خیلی از این شهدا گمنام هستند.

فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب گفت: مجموعه مناطق نفتخیز، شرکت پخش، خطوط مخابرات، حفاری، نفت و گاز قریب به ۵۰ هزار نفر نیرو داریم که بالای ۵۰ درصد آنها بسیجی هستند.

ممبینی یادآور شد: ۳۶۰ نفر شهید دفاع مقدس داریم چه آنهایی که در حال تولید به شهادت رسیدند و چه آنهایی که با کوله پشتی به کنار دیگر رزمندگان رفته و از کشور دفاع کردند.

وی خبر داد: بیش ازهزار و۷۴۰ نفر جانباز و ۱۱۲ نفر آزاده و سه هزار و ۲۰۰ نفرنیروی رزمنده جبهه ای داریم.

فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب ادامه داد: در حال حاضر نیز سه نفر شهید مدافع حرم نادر حمید، داوود نری میسی و علی حسینی کاهکش از بین ۶۰ شهید مدافع حرم متعلق به این پایگاه هستند.

ممبینی با اشاره به اینکه شهدای گمنام به حضرت فاطمه (س) تأسی کرده اند، گفت: این شهدا توانستند اقتدار بعد از جنگ در صنایع هسته ای و نانو را برای ما به وجود بیاورند.

وی اظهار کرد: مهر ماه در شورای فرهنگی مناطق نفتخیز جنوب درخواست کردیم و به اتفاق آرا قبول کردند که در نقاط زیرمجموعه مثل شهرک های مسکونی یا سایت های اداری شهدای گمنام را تشییع کنیم.

فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب افزود: موافقت اولیه را اعلام و در نقاط موردنظر مثل شهرک نفت و کوی فدائیان اسلام بررسی انجام و از آن موقع ۶ کمیته تشکیل دادیم که کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، فرهنگی و هنری، پشتیبانی و مالی، فنی و عمرانی، انتظامی و حراست، امنیتی و اجرایی از آن جمله هستند.

ممبینی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی کار برگزاری مراسم تشییع شهدا عنوان کرد: دو شهیدی که قرار است تشییع شوند یکی ۲۹ ساله در عملیات بدر و شرق دجله که آذر ماه امسال تفحص شده و شهید بعدی ۲۰ ساله در عملیات تک دشمن بین زویدات و عراق آن هم در آذر ماه تفحص شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ شهید در آذر ماه امسال تفحص و از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند، گفت: روز چهارشنبه این هفته دو شهید در شهرک نفت و مجموعا ۱۰ شهید در خوزستان به خاک سپرده خواهند شد. روز سه شنبه نیز مراسم وداع با شهدا در حسینیه ثارالله برگزار می شود.

فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب بیان کرد: بیلبورد و بنرهای لازم برای تبلیغات محیطی انجام شده است تا مراسم بسیار باشکوهی را داشته باشیم.

ممبینی در ارتباط با کارهای انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی و کارهای جهادی اظهار کرد: تاکنون بیش از سه میلیارد تومان کار جهادی انجام شده که از آن جمله می توان به بهسازی و نوسازی مدارس روستا اشاره کرد.

نظر شما