شناسهٔ خبر: 18158187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل ارشاد استان ایلام:

۱۲ برنامه جانبی در نمایشگاه کتاب ایلام اجرایی می‌شود

R41370/P1357/S6,52/CT11

مدیرکل ارشاد استان ایلام با بیان اینکه ۱۲ برنامه جانبی در نمایشگاه کتاب ایلام اجرایی می‌شود گفت: مردم از نمایشگاه کتاب استان بازدید کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، محمد علی نیاکان امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب در شهر ایلام اظهار داشت: بی‌گمان از امروز تا عصر جمعه اندیشمندان و علاقه‌مندان به کتاب از اندیشه‌های متفکران عرصه کتاب بهره می‌برند و سبد خود را با کتاب پر می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته با اداره تعاون و مدیر غله این مکان پربرکت و برکت‌زا برای برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام آماده شد، افزود: در راستای سیاست‌های کلان وزارت ارشاد و همت نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و به همت مسئولان استانی این امر کلید خورد و امروز نمایشگاه افتتاح شد.

مدیرکل ارشاد استان ایلام عنوان کرد: سال گذشته در چنین فصلی این مکان به عطر بوستان کتاب معطر شد و سردی زمستان جایش را به بهار کتاب و اندیشه داد امسال نیز چنین شد.

وی گفت: از امروز تا عصر روز جمعه اندیشمندان و علاقه مندان از اندیشه و تفکر  نویسندگان استفاده خواهند برد، این فضای نورانی نیز به مدت یک هفته پذیرای قدوم مردم است برای حضور در کلاس اقدام و عمل در زمینه فرهنگ که به تماشا بیایند.

نیاکان خاطرنشان کرد: حضور آثار در غرفه دیجیتال و اجرای 12 برنامه جنبی از برنامه‌های این چند روز است، جامعه فرهنگ پویا و با نشاط بالندگی خود را از کتاب می گیرد.

وی افزود: در عصر فناوری‌های روز دنیا کتاب این یار مهربان نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه پایدارتری یافته است و امروز جایگاه کتاب بر کسی پوشیده نیست و نقش تمدن ساز کتاب امری اجتناب ناپذیر است.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز برای مردم ما برای مردم شهر ایلام و برای این شهر روز بزرگی است.

حسینی افزود: آنچه که از گذشته انسان می‌بیند همواره در کتاب بوده و با کتاب انس داشته است به گونه‌ای که 124 هزار پیامبر را خدا برای ارشاد حلق فرستاد و به 5 نفر آنان کتاب داد که با کتاب به هدایت مردم بپردازند کتاب یک هدایت‌گر است و این خود تاییدی بر  اهمیت کتاب و ماندگاری کتاب است.

وی عنوان کرد: اقرا باسم ربک یک شروع کتاب خوانی و وحی خداوند برای خواندن بود و صحیفه نهج‌البلاغه بیان مردانگی نیک مرد و امیر کلام حضرت امیرالمومنین(ع) است.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: عدالت در حوزه فرهنگ و کتاب با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بوجود آمده است که این خود سبب پویایی و جهش است و مقام معظم رهبری آنقدر به کتاب اهمیت می‌دهند که هر سال در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما