شناسهٔ خبر: 18158049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استعفای کارمند محجبه کاخ سفید در اعتراض به دستور اجرایی ترامپ بود

خبرگزاری شبستان:کارمند محجبه کاخ سفید گفت در اعتراض به دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور ،استعفا داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «دی ان ای ایندیا»، یکی از کارکنان سابق کاخ سفید که زنی محجبه با اصلیت بنگلادشی بود گفت که در پی دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا مجبور به استعفا شده است.

«رمانه احمد» تنها توانست هشت روز در دولت دونالد ترامپ،رییس جمهوری جدید آمریکا دوام بیاورد.

او در سال 2011 میلادی برای کار در کاخ سفید و در نهایت در شورای امنیت ملی استخدام شد.

رمانه در این باره می گوید:شغل من در آنجا پیشبرد و حمایت از بهترین ارزش هایی بود که آمریکا پای آنها ایستاده است.

وی در مقاله ای که در روزنامه «آتلانتیک» به چاپ رسید، افزود:من یک زن مسلمان محجبه هستم و تنها زن محجبه در «وست وینگ» و در دولت باراک اوباما بودم و احساس می کنم می توانم سهمی در فعالیت های سیاسی و اجتماعی داشته و در آن مشارکت داشته باشم.

احمد ادامه داد: فکر می کردم که باید برای ماندن در شورای امنیت ملی در دولت ترامپ تلاش کنم تا به رییس جمهوری جدید و مشاوران او دیدگاه جدیدی از اسلام و شهروندان مسلمان آمریکایی ارائه دهم.

کارمند سابق کاخ سفید گفت:من هشت روز صبر کردم.وقتی ترامپ دستور منع سفر مسلمانان از هفت کشور اسلامی به آمریکا را صادر کرد می دانستم که دیگر نمی توانم بمانم و برای دولتی که من و امثال مرا مانند دیگر شهروندان نمی داند و حتی تهدید هم تلقی می کند،کار کنم.

نظر شما