شناسهٔ خبر: 18157957 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران:

کنار هر سرای محله، یک مسجد بسازیم/ اظهارات رییس‌جمهور در شان مردم خوزستان نبود

شورای اسلامی شهر تهران

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران پیشنهاد داد شهرداری تهران در کنار 354 سرای محله تهران مساجدی در مقیاس محله بنا کند تا بخشی از کمبود مساجد و عقب ماندگی از برنامه ساخت 400 مسجد در این دوره مدیریت شهری جبران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران، از مساجد و سراهای محله به عنوان دو نهاد فرهنگی در شهر یاد کرد که اگرچه در کارکرد چندان قابل مقایسه نیستند اما از قابلیت و کارآیی زیادی در حوزه فرهنگی برخوردار هستند و افزود: طی بازدیدهایی که از محله های مختلف داشته ام، شهروندان پیشنهاد کرده اند اکنون که شهرداری تهران قول ساخت 400 مسجد را داد اما به هر دلیل نتوانست به آن عمل کند، در مجاورت 354 سرای محله شهر از طریق تهاتر یا تملک با مشارکت مردم نسبت به احداث مساجدی در مقیاس محله اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت هم مساجد که معمولا از نظر امکانات فرهنگی در مضیغه هستند می توانند از ظرفیت های سرای محله استفاده کنند و هم سراهای محله می‌توانند با تکیه بر معنویت جاری در مساجد، از معرض تهاجم فرهنگی به دور باشند و هر دو نهاد از این هم جواری و هم افزایی منتفع شوند.
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران برگزاری اردوهای راهیان نور توسط شهرداری تهران که هر ساله در ایام منتهی به نوروز انجام می شود را کار فرهنگی ارزشمندی توصیف کرد و ادامه داد: افزون بر این، خدمات و حمایت های شهرداری تهران از محرومان و مستمندان در این ایام حسب سنوات قبلی کار خوبی است که باید تقویت شود.

شاکری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه رییس جمهور 29 آذرماه منشور حقوق شهروندی را که محتوای آن سرشار از تکریم شهروندان بود، ابلاغ کرد، افزود: با این حال بنده جملاتی را که رییس جمهور در سفر به خوزستان خطاب به مردم این استان به کار برد، نپسندیدم. اینکه مقام اول اجرایی کشور بین مردم زخم خورده خوزستان بجای التیام آلام آن ها و گلایه شان از مسئولین ، دم از منکر و معروف بزند، در شأن این مردم نیست. بلکه سنجیده تر این است که مدیران اجرایی را نسبت به وظایف خودشان تنبه دهد.

بنابر گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، شاکری همچنین از اظهارات رییس جمهور در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 مبنی بر اینکه "برخی‌ها هم بودند که تصور می‌کردند منقلی وجود دارد و می‌توانند این قطعنامه‌ ها را روی آن انداخته و آتش بزنند"، انتقاد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما