شناسهٔ خبر: 18157956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

نخستین پایگاه اورژانس هوایی استاندارد کشور در قم راه‌اندازی می‌شود

نمایندگی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نخستین پایگاه اورژانس هوایی استاندارد کشوری در قم احداث شده است که به زودی راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ابوالفضل ایرانی خواه با اعلام این خبر افزود: خدمات اورژانس هوایی که به عنوان خدمتی نوین در چارچوب تحول نظام سلامت به مردم تقدیم شد، در راستای ارتقاء سلامت و احساس امنیت مردم در حوادث جاده ای نقش دارد.
وی افزود: در خصوص حوادث جاده ای، کشور ما وضعیت مناسبی ندارد و دولت نیز با اجرای طرح تحول می کوشد تا در راستای کاهش مرگ و میر و آسیب های اجتماعی گام بردارد. یکی از این اقدام ها، راه اندازی اورژانس هوایی در استان ها بود که قم به عنوان نخستین استان در کشور، صاحب این مکان شد.


وی افزود: این پایگاه به تمامی تجهیزات مجهز است و امکانات و استانداردهای لازم برای آشیانه بالگرد طراحی شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت های خیران، بیان کرد: این پایگاه توسط خاندان مرحوم خرمی احداث شده که یک سال و نیم پیش کلنگ آن به زمین زده شد و امروز کار احداث آن به اتمام رسیده است.


وی با اشاره به ویژگی های این پایگاه هوایی گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های آن نزدیکی به جاده های مواصلاتی استان قم به عنوان کانون حادثه خیر استان است که می‌تواند به سرعت خدمات رسانی کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان ابراز امیدواری کرد: این پایگاه نخستین پایگاهی باشد که مجهز به مدیکوپتر استاندارد (بالگرد اورژانس هوایی اختصاصی پزشکی) شود.


وی یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقاء کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما