شناسهٔ خبر: 18157901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی اردبیل:

تولید زنده صنایع‌دستی طی تعطیلات نوروزی در اردبیل دایر می‌شود

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروز تولید زنده صنایع‌دستی در مجموعه بازارچه صنایع‌دستی استان در مجاورت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی دایر خواهد بود

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، علیرضا دباغ عبداللهی تصریح کرد: مغازه‌های بازارچه صنایع‌دستی از طریق امور حقوقی میراث فرهنگی استان به علاقه‌مندان اجاره داده شده است.

وی افزود: به همین دلیل نمی‌توان اجباری در زمان مشخص فعالیت مغازه‌ها و یا باز بودن مغازه‌ها در تعطیلات نوروزی قائل شد.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان تأکید کرد: با این وجود تأکید ما دایر بودن مغازه‌ها و حتی تولید زنده آثار صنایع‌دستی در داخل مغازه‌ها است.

دباغ عبداللهی با اذعان به علاقه‌مندی گردشگران از مشاهده تولید زنده صنایع‌دستی اضافه کرد: در حال حاضر نیز تولید زنده قلم‌زنی، تراش سنگ‌های قیمتی، ملیله‌کاری و معرق چوب انجام می‌شود.

وی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود خود تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی نیز از تولید زنده استقبال کرده و امسال رونق مطلوبی در بازارچه صنایع‌دستی اردبیل حاکم شود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان خواستار استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی برای معرفی صنایع‌دستی استان شد و گفت: انتظار داریم در این راستا تولیدکنندگان تمامی توان خود را به کار گیرند.

دباغ عبداللهی همچنین از اعطای اولین نشان اعتماد فروش صنایع‌دستی ایرانی و اصیل به یکی از فروشگاه‌های صنایع‌دستی تا پایان سال جاری خبر داد.

وی افزود: در نظر داریم ورک شاپ تولید زنده صنایع‌دستی در محل موزه صنایع‌دستی استان نیز در طول تعطیلات نوروزی دایر شود.

 

 

نظر شما