شناسهٔ خبر: 18157864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نشریه هیل آمریکا:

حمایت از سیاست‌های اقتصادی ترامپ رو به پایان است/ پیش‌بینی می‌شود بدهی‌های آمریکا افرایش یابد

باشگاه خبرنگاران جوان

نشریه هیل آمریکا در گزارشی نوشت تحلیلگران وال استریت معتقدند حمایت از طرح‌های رئیس‌جمهور این کشور در زمینه اقتصاد رو به پایان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، نشریه هیل در گزارشی نوشت: تحلیلگران وال استریت معتقدند حمایت از دونالد ترامپ رو به پایان است. در این گزارش آمده است: کارشناسان در حال تطبیق دادن انتظارات و پیش‌بینی‌های خود در ارتباط با این موضوع هستند که چقدر طول می کشد تا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بتواند به وعده‌های انتخاباتی خود در ارتباط با شکوفا کردن سرمایه‌گذاری داخلی عمل کند.
حمایت از سیاست‌های اقتصادی ترامپ رو به پایان است/ پیش‌بینی می‌شود بدهی‌های آمریکا افرایش یابد
از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ارزش سهام ها افزایش یافته است و شاخص سهام داو جونز با افزایش همراه شد و به سطحی بی سابقه رسید و میلیاردها دلار پول به این بخش تزریق شد، اما تحلیل‌گران مسائل مالی و دیگر دلالان بازار سهام می گویند نبود شفافیت در سیاست های اقتصادی دولت آمریکا باعث می شود اقدامات کلیدی برای بهبود شرایط اقتصادی به تاخیر افتد.

دنیل آلپرت بانکدار و اقتصاددان گفت: «افراد باید کمی خوش‌بین‌تر باشند نه این که به سبب از دست رفتن فرصت ها بترسند، زیرا آنچه که آنها از دست خواهند داد روند اجرای اصلاحات مهم است.»

وعده های ترامپ برای تعدیل قوانین، برچیدن قانون داد-فرانک، تقویت بخش تولید، اصلاح قوانین مالیاتی و اجرای جاه‌طلبی‌ها در ارتباط با رشد اقتصادی سبب افزایش ارزش سهام به محض انتخاب او شد. شاخص سهام داو جونز از مرز بیست هزار واحد در ماه گذشته گذشت. از آغاز سال، سرمایه‌گذاران بیش از 50 میلیارد دلار به بازار سهام آمریکا تزریق کرده اند.

ترامپ یک دستور اجرایی را برای تعدیل قوانین موجود و بازنگری در قانون داد-فرانک امضا کرد. او همچنین وعده داد در بودجه فدرال صرفه‌جویی کند.

اما جمهوری‌خواهان درست یک ماه پس از آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ، با چندین مانع مواجه شده اند و بدین ترتیب، انتظارات برای اقدام سریع در ارتباط با اولویت های قانونی همانند اصلاح نظام مالیاتی کاهش یافته است.

اقتصاددانان گلدمن ساکس، با آن که مقامات این بانک در حال هدایت وزارت خزانه‌داری و شورای اقتصاد ملی هستند، تقریبا انتظارات خود را از دولت ترامپ کاهش دادند.

اقتصاددانان گلدمن ساکس هفته گذشته در مقاله ای نوشتند که مزایای احتمالی ناشی از مالیات و اصلاح قوانین احتمالا به سبب محدودیت های اعمال شده از سوی ترامپ بر مهاجرت و تجارت بی‌اثر خواهد شد.

اقتصاددانان گلدمن ساکس نوشتند: «با گذشت یک ماه از سال جدید، از نظر ما، توازن در ارتباط با خطرات با چشم‌انداز مثبت کمتری رو به روست. مشکلی که اکثریت جمهوری خواهان در ارتباط با لغو قانون اوباماکر با آن مواجه هستند، نشان می دهد که قانون گذاران ممکن است نیاز باشد تا از جاه طلبی های خود در دیگر زمینه ها از قبیل اصلاح نظام مالیاتی دست بکشند.»

دیوید کاستین، کارشناس ارشد گلدمن ساکس، در مقاله‌ای نوشت که در پی کمرنگ شدن خوش بینی‌ها، ارزش شاخص سهام اس اند پی در دوره پس از انتخابات رو به کاهش خواهد گذاشت.

ترامپ و تیمش از افزایش ارزش سهام در دوره پس از انتخابات استقبال کرده اند، که این روند‌ اقدامی نادر و خطرناک برای کاخ سفید محسوب می شود. مشاوران ترامپ ماه گذشته در توئیتر، از افزایش 20 هزار واحدی شاخص سهام واو جونز استقبال کردند و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه به شبکه تلویزیونی سی ان بی سی گفت که بازار سهام «کاملا» به مثابه کارت گزارش سیاست اقتصادی برای دولت محسوب می شود.

منوچین گفت: «اطمینان زیادی در دولت ترامپ و تمایل برای سرمایه گذاری در آمریکا وجود دارد.» او همچنین گفت: «یک مکان کاملا رقابتی برای مراودات تجاری وجود دارد. ما شرکت های بزرگی داریم و شما انعکاس این موضوع را می توانید در بازارها ببینید.»

تمایل منوچین برای ربط دادن موفقیت دولت به بازار سهام می تواند از نظر سیاسی هزینه در بر داشته باشد اگر که روند افزایش ارزش سهام در دوره پس از انتخابات به پایان برسد.

در ادامه این گزارش آمده است:حتی اگر جمهوری‌خواهان دستورالعمل‌های خود را در کنگره مدیریت کنند، منازعات بودجه‌ای در پیش روست که می تواند بر بازارها تأثیرگذار باشد. پیش‌بینی می‌شود بدهی های آمریکا از سقف قانونی تعیین شده فراتر برود. اگر سقف بدهی ها افزایش نیابد، این موضوع می تواند به پرداخت نشدن به موقع و به یک بحران جهانی منجر شود. همچنین تأمین وجوه دولت در روز بیست و هشتم ماه آوریل به پایان خواهد رسید که این موضوع بدین معناست که جمهوری‌خواهان باید بر سر برخی اقدامات برای جلوگیری از تعطیلی توافق کنند.

استیون بلیتز -که یک اقتصاددان مستقل است- در گفتگو با نشریه هیل گفت دستورالعمل ترامپ اگر به واقع اجرایی شود، می تواند به بهبود سرمایه‌گذاری در بازار و صنعت آمریکا کمک کند.

بلیتز همچنین گفت اگر اقداماتی در این زمینه انجام نشود، دلایل کمی برای افزایش امیدها وجود دارد.

بلیتز گفت: «هر گونه توصیه باید با اخطار همراه باشد و این که حرف های زیادی درباره اتفاقات پیش‌رو زده می‌شود، اما ما هیچ گونه ایده‌ای درباره این اتفاقات نداریم.»

نظر شما