شناسهٔ خبر: 18157571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

قانون خوب جامعه را شکوفا و قانون خام، متوقف می‌کند

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه مجلس جایی برای قانونگذاری است، تصریح کرد: یک قانون خوب جامعه را شکوفا و قانون خام نیز جامعه را متوقف می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امروز در همایش «انتخابات از منظر اخلاق، حقوق و امنیت» ، از «تفکر» و «برگزیدن» به عنوان دو عنصر کلیدی در امر انتخابات یاد کرد و گفت: به هرکسی رای دادن، کاغذبازی است نه رای دادن.

وی با اشاره به اینکه انتخاب «ترامپ» به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور ضربه زد، تصریح کرد: بحث ریاست جمهوری قضیه ای بسیار حساس است و اگر رئیس‌جمهور قوی انتخاب کنیم در جهان الگو خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: رئیس‌جمهور چهار سال کشتی مملکت را ناخدایی می‌کند و از این رو شورای نگهبان باید در تأیید و یا رد صلاحیت نامزدها دقت و از حب و بغض‌ دوری کند.

وی با یادآوری اینکه مجلس جایی برای قانونگذاری است، تصریح کرد: یک قانون خوب جامعه را شکوفا و قانون خام نیز جامعه را متوقف می‌کند.

آیت الله نعیم آبادی با ذکر این نکته که قانونگذاری نیاز به اطلاعات علمی دارد، عنوان کرد: ضرورت امروز جامعه ما مباحث اقتصادی، اجتماعی و ... است مردم ببینند که امروز مجلس به چه کسانی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در هنگام نوشتن رأی به افراد توصیه می شود که به چه کسی رأی دهند، اذعان کرد: این موضوع اهانت به شعور فرد رأی‌دهنده است زیرا برای انتخاب خود باید حجت شرعی داشته باشیم و اگر به کاندیدای اصلح و لایق رای ندهیم خیانت است.

امام جمعه بندرعباس، آبادانی شهر را در گرو انتخاب شورای شهر قوی، توانمند و کارآمد دانست و با انتقاد از جوسازی ها و موجی عمل کردن در رای دادن ها، گفت: رای دادن براساس جوسازی کاری برخلاف عقل و منطق است.

وی با بیان اینکه مردم باید به دور از رفیق‌بازی و فامیل بازی دست به انتخاب اصلح بزنند، افزود: مملکت لجباز خانه نیست که بر اساس لجاجت رای به صندوق ها انداخته شود.

نظر شما