شناسهٔ خبر: 18157565 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی بیمارستان مطهری برای چهارشنبه آخر سال

رئیس بیمارستان سوانع سوختگی شهید مطهری گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ارگان‌های مربوطه آمادگی لازم را برای ارائه خدمات درمانی در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال داریم.

صاحب‌خبر -
مصطفی دهمرده ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نشست خبری انجمن حمایت از بیماران سوختگی افزود: پارسال انفجارهایی در کارگاه‌های سازنده مواد متفرقه دست ساز داشتیم که این گونه حوادث بسیار خطر ساز است.

وی گفت: توصیه ما به خانواده‌ها مراقبت در برابر رفتارهای مشکوک در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال است تا هرگونه تهیه و استفاده از ترقه‌های دستی ممنوع شود.

دهمرده‌ای با اشاره به اینکه پارسال مرگ و میر، قطع عضو و صدمات روحی و جسمی فراوانی در چهارشنبه آخر سال داشتیم ادامه داد: سوختگی برخلاف تصور دیگران بیماری گذرا و موقتی نیست و اثرات آن تا پایان عمر فرد مورد جراحت را آزار می دهد.

رئیس بیمارستان سوانع سوختگی شهید مطهری گفت: امسال با توجه به فعالیت ها و پوشش‌های مجاز که شکل گرفته است امیدواریم ضمن آگاهی بخشیدن به افراد جامعه شاهد کاهش داوطلبانه این گونه حوادث در پایان سال باشیم.

وی درباره آمادگی بیمارستان مطهری در روزهای پایان سال افزود: اقداماتی که برای آمادگی لازم است عبارتند از هماهنگی با بیمارستان‌های مجاور، مساعدت از ارگان‌های فعال در شرایط بحرانی، لغو کردن عمل‌های جراحی غیر اورژانس و انتخابی در بیمارستان و اضافه کردن گروه‌های پزشکی تخصصی و فوق تخصصی در روزهای منتهی به چهارشنبه پایان سال.

دهمرده‌ای گفت: پارسال 90 بیمار اورژانس به بیمارستان در چهارشنبه سوری مراجعه کردند که این موضوع برای بیمارسانی که تنها ظرفیت پذیرش 120 بیمار را دارد شرایط بحرانی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: وقتی شرایط اورژانسی می‌شود کمک رسانی درحد مطلوب صورت نمی‌گیرد، بنابراین بهترین کمک به ما در روزهای منتهی به چهارشنبه پایان سال پیشگیری از بروز حوادث و رفتارهای پرخطر است.

نظر شما